וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד ממשיכה להדק החגורה

רויטרס

22.5.2008 / 19:20

יצרנית המכוניות האמריקנית מודיעה על קיצוצים בייצור וכן שלא תעמוד ביעדיה ולא תחזור לרווחיות ב-2009

נציגי פורד אמרו בהודעת החברה כי העלייה במחירי הסחורות - בייחוד הפלדה - ומעבר חד של הצרכנים ממשאיות ומכוניות כיבש שטח (מכוניות גדולות יחסית) לכלי תחבורה פחות זוללי-דלק, יקשו עליה לעמוד בתחזית הרווח שלה. בשנתיים האחרונות רשמה פורד הפסדים בסך למעלה מ-15 מיליארד דולר.

פורד מכרה בחודשים האחרונים את מותגי היוקרה אסטון מרטין, יגואר ולנד רובר, על מנת לגייס כספים. החברה גם ביצעה תוכנית פיטורים נרחבת בתיאום עם איגודי העובדים. עם זאת, האזהרה הנוכחית מעידה כי הצרות בפורד רחוקות מלהסתיים, וכי החברה צפויה להתקשות לעמוד ביעדיה. "פורד צפויה להגיע לאיזון ב-2009, במונחים של רווח לפני מס", אמר מנכ"ל החברה, אלן מולאלי.

מחירי הסחורות הגבוהים פוגעים לא רק בפורד. רק ביום חמישי פרסמו אזהרות רווח גם טויוטה וניסאן היפאניות. העלייה במחירי הסחורות לא פוגעת רק ביצרנית עצמם, שעלויותיהם גדלות, אלא גם בכיס הצרכנים, שצריכים לשלם כיום מחיר גבוה בהרבה על הדלק לעומת המחיר ששילמו לפני שנה ושנתיים.

מולאלי הוסיף כי אירופה ודרום אמריקה צפויות להיות אחראיות למרבית הגידול בהכנסות, וכי יעדי הרווחיות בצפון אמריקה נראים כיום יותר ויותר רחוקים.

פורד הודיעה כי תקצץ את תפוקתה בצפון אמריקה ב-3% נוספים ברבעון השני, מעבר לקיצוצים עליהם כבר הודיעה. החברה צופה כעת כי תייצר 690 אלף מכוניות ברבעון, ירידה של 15% לעומת הייצור בתקופה המקבילה ב-2007. ברבעון השלישי תירשם ירידה של 20%-15% בתפוקה, וברבעון הרביעי 8%-2% נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully