וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: רנו לגונה קופה

25.5.2008 / 9:19

עכשיו זה סופי. מכונית הקופה לתצוגה שחשפה רנו בפרנקפורט הבשילה. הכירו את הלגונה קופה החדשה

אחרי שחשפה מכונית תצוגה מרהיבה בתערוכת פרנקפורט, רנו מנצלת את פתיחתו של פסטיבל קאן ואת מירוץ הפורמולה ה-66 במונטה קרלו כדי להציג בפעם הראשונה בהיסטוריה, את גרסת הקופה ללגונה החדשה.

גרסת הייצור המוגמרת של הלגונה קופה חולקת פריטי עיצוב רבים עם מכונית התצוגה וטוב שכך, משום שלטעמנו שהיא נראית מצוין. בהתאם לצו האופנה (בעיקר הצרפתי, ע"ע פיז'ו 407) חזיתה מורכבת מגריל עצום בגודלו, מיחידות תאורה גדולות ומוארכות וממכסה מנוע ארוך ובעל נוכחות מרשימה. משם, הקורות הקדמיות עולות ומתכנסות בזווית שטוחה יחסית ויוצרות גג קמור ונאה במיוחד.

בחלק האחורי, יוצרות הקורות האחוריות כתפיים רחבות מעל לבתי הגלגלים האחוריים ויחד עם דלת תא מטען ויחידות תאורה מפוסלות, אפשר למצוא לא מעט דמיון בין הלגונה קופה למכוניות קופה סקסיות לא פחות כמו אלה של אסטון מרטין.

עיצוב נאה זה מצליח להסוות הייטב את ממדיה הגדולים: אורכה עומד על 464 ס"מ, רוחבה על 183 ס"מ, גבהה 140 ס"מ ובסיס גלגליה נמתח על פני 269 ס"מ, 7 ס"מ קצר יותר מבסיס גלגליה של גרסת הסדאן, לטובת התנהגות הכביש וההיגוי. ואם כבר עסקנו בהיגוי, הלגונה קופה תקבל את מערכת ההיגוי האקטיבית לכל ארבעת הגלגלים שהוצגה בלגונה GT. מערכת זו נועדה לשפר מאוד את יכולות הכביש של הלגונה על ידי היגוי מדויק, חד ובטוח יותר, אך לא רק בכבישים מפותלים.

מתחת למכסה המנוע ניתן היה למצוא שני מנועי V6 חדשים ופורצי דרך מבחינת רנו. הראשון, כמו שהאירופים אוהבים לוגם סולר ומצליח להפיק מ-3.0 ליטר של נפח ומגדש טורבו לא פחות מ-235 כ"ס ו-45.8 קג"מ. המנוע השני, בנזיני כמובן, מציע 3.5 ליטר בנפח ו-240 כ"ס ו-33.6 קג"מ. שני מנועים אלה משודכים לתיבת הילוכים חדשה (AJ0) המציעה 6 הילוכים ובסיועה, הם מצליחים להאיץ את הלגונה קופה מעמידה תוך פחות מ-7 שניות ל-100 קמ"ש.

את הלגונה קופה הסדרתית אנו נפגוש בעוד כ-3 חודשים בתערוכת הרכב הדו שנתית שתתקיים בפריז. זמן לא רב אחר כך היא צפויה להגיע לאולמות התצוגה ברחבי העולם. אלינו היא תגיע בחודש ספטמבר, אך טרם נקבע לה מחיר.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully