וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון משדרגים את הוונטג'

25.5.2008 / 10:51

הוונטג' V8 הפופולרית עוברת שדרוג מקיף במנוע, בתא הנוסעים ובביצועים, 3 שנים אחרי הולדתה

בשנת 2005 הביאה אסטון מרטין לעולם את הוונטג' V8 הקטנה במטרה להתחרות במכונית הספורט האגדית ה-911 של פורשה. בעזרת מנוע V8 כוחני, עיצוב יפייפה וביצועים טובים, הבייבי אסטון עושה חייל במכירות עם למעלה מ-10,000 יחידות מאז שהוצגה. כעת, שלוש שנים אחרי שנולדה, אסטון מרטין שהפכו בינתיים לעצמאיים אחרי הפרידה מפורד, החליטו כי יש מקום לשדרג ולרענן את הוונטג' V8 כדי לשמור על יכולתה להתחרות בקבוצה.

הרכיב הראשון בו טיפלו האנגלים היה המנוע. בעבר שכנה בחזית יחידת כוח V8 בנפח 4.3 ליטר שהפיקה 385 כ"ס ו-42 קג"מ. כעת, אחרי שקדחו מחדש את בלוק המנוע, עלה הנפח לכדי 4.7 ליטר, צמחו הנתונים לכדי 420 כ"ס ו-47.9 קג"מ. התוצאה הישירה של העליה בנתוני התפוקה היא ביצועים טובים יותר. 4.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (במקום 5 בעבר) ותוספת של 8 קמ"ש למהירות המרבית שעומדת כעת על 288 קמ"ש. בנוסף לכך, גם צריכת הדלק השתפרה ב-13 אחוזים, בעיקר הודות לשינוי התוכנה בתיבת ההילוכים ספורט-שיפט של אסטון מרטין ושימוש בגלגל תנופה ומצמד קלים וחזקים יותר.

גם במתלים נעשו מספר שינויים חשובים. ראשית, בולמי הזעזועים המקוריים הוחלפו ביחידות משופרות מבית בילשטיין, עליהם הותקנו קפיצים מוקשחים יותר (11 אחוז מלפנים ו-5 אחוז מאחור). ושנית, מאחור הותקן מוט מייצב עבה יותר וגומיות המתלים הוחלפו באחרות קשיחות יותר המחדדות את תחושת ההיגוי. את חבילת ההתנהגות והמראה החיצוני משלימים חישוקים חדשים בקוטר 19 אינטש.

גם בתא הנוסעים נעשו מספר עדכונים והם כוללים קונסולה מרכזית חדשה ומעוצבת יותר, מערכת שמע וניווט מבוססות דיסק קשיח וכן אפשרות להנעה ללא מפתח.

הוונטג' V8 המשודרגת תופיע בפני היציבור גם כן בתערוכת פריז הקרובה ולקראת סוף השנה גם תגיע אל אולמות התצוגה, במדינות בה היא משווקת - לא אצלנו כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully