וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונאקו שוברת לך כנפיים

ירון אדרי

25.5.2008 / 18:16

הגשם במונטה קארלו לא עשה רושם על המילטון שמנצח את המירוץ היוקרתי. קוביצה מסיים שני ומאסה שלישי

הציפייה לגרנד פרי של מונטה קארלו השנה הייתה גדולה. העובדה כי לראשונה מזה זמן רב יעלו נהגי הפורמולה 1 למסלול הצר ללא בקרת יציבות, רק העלתה את רף המתח. ואם זה לבדו לא מספיק, תוסיפו גשם למשוואה.

מצויידים בצמיגי 'אינטרמידייט' (צמיגי ביניים המתאימים למסלולים רטובים), זינקו 20 הנהגים למירוץ. עוד לפני הפנייה הראשונה מצליח לואיס המילטון לעקוף את קימי רייקונן ולהתייצב במקום השני. מלפנים פליפה מאסה מצליח לשמור על המקום הראשון. למרות התנאים הרטובים והראות הלקוייה, הצליחו כל הנהגים לסיים כמעט הקפה אחת מלאה ללא פגע, אלא שאז החל מסדר הכנפיים המרוסקות.

בזה אחר זה החלו התאונות כשלא מעט נהגים פוגעים במכונית שמלפנים. כנף הקארבון הקדמית לא עמדה בעומס ברוב המקרים ונשברה. פרט לבודדים, כמעט וכל הנהגים נכנסו לעצירה לא מתוכננת לרחבת הטיפולים, חלקם אפילו מספר פעמים. בהקפה החמישית מצטרף לרשימה המילטון שפגע בקיר עם הגלגל האחורי. עם פאנצ'ר וחששות רבות לפגיעה במתלה, דידה נהג המקלארן לאט אל הפיטס. שתי הקפות מאוחר יותר וגם פרננדו אלונסו חוזר על התסריט כשבנקודה אחרת על המסלול מצטרפים גם דיוויד קולטהארד וסבסטיאן בורדה לרשימת נפגעי הקיר, אלא שהשניים פורשים מהמירוץ.

לא מסתדרים על רטוב

רייקונן, שלא פתח היטב, סבל בעל כורחו מענישה שקיבל משופטי המירוץ. לפני הזינוק, לא דיווחה הקבוצה בזמן על החלפת הצמיגים והדבר חייב אותו לעבור דרף הפיטס. למזלו באותו רגע, הוא ירד רק למקום הרביעי. 10 הקפות מאוחר יותר, מאבד רייקונן גם הוא את הכנף הקדמית ומאבד מקומות יקרים.

מאסה, שניצל את הפגיעה של המילטון, הצליח לפתוח פער מרוברט קוביצה שבינתיים ניצב במקום השני. אלא שבהקפה ה-15 איבד לרגע הברזילאי את הריכוז ומצא עצמו בצד הכביש. החזרה למסלול היתה לא פגע, פרט לאיבוד המקום הראשון לנהג הפולני. סדר זה נותר עד לעצירת התדלוק בהקפה ה-33 במהלכה הצליח להחזיר את מקומו. אלא שאז התברר שהעצירה הבלתי מתוכננת של המילטון רק דירבנה אותו והבריטי הצעיר החל לשעוט קדימה עד לתפיסת ההובלה במירוץ.

למרות תחזית שבישרה על חזרתו של הגשם, החליטו הקבוצות לקחת את הסיכון ולעבור לצמיגי סליקס יבשים. ראשון היה פרננדו אלונסו שבקושי רב הצליח להסתדר עם הנקודות הלחות במסלול, ואחריו כל יתר הנהגים. בן קבוצתו נליסיניו פיקה, הסתדר קצת פחות פגש מקרוב את קיר המגן של המסלול. בינתיים, אחרי יותר משעה, הגיע המירוץ רק למחצית מההקפות.

הפער הגדול שפתח המילטון מלפנים, נחתך עם יציאת מכונית הבטיחות בפעם השנייה למירוץ בהקפה ב-60. הסיבה – ניקו רוזברג מרסק את המכונית ומפזר את חלקיה לאורך המסלול. עם עזיבת מכונית הבטיחות את המסלול, עוברת הספירה לאחור מהקפות לדקות, היות ועל פי התקנות מוגבל המירוץ לשעתיים בדיוק. ברגע זה, 11 דקות לסיום, היה המילטון ראשון ומאחוריו קוביצה ומאסה, כשאת הפתעת המירוץ מביא אדריאן סוטיל מפורס אינדייה שניצב במקום הרביעי.

טבלאות הדירוג

תוצאות גרנד פרי מונטה קארלו:
1. לואיס המילטון - מקלארן
2. רוברט קוביצה - ב.מ.וו
3. פליפה מאסה - פרארי
4. מארק וובר - רד בול
5. סבסטיאן ווטל - טורו רוסו
6. רןבנס באריקלו - הונדה
7. קאזוקי נקאמיג'ה - וויליאמס
8. הייקי קובאליינן - מקלארן

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 6:
1. לואיס המילטון - 38 נק'
2. קימי רייקונן - 35 נק'
3. פליפה מאסה - 34 נק'
4. רוברט קוביצה - 32 נק'
5. ניק היידפלד - 20 נק'
6. הייקי קובאליינן - 15 נק'

דירוג הקבוצות לאחר מירוץ מס' 6:
1. פרארי - 69 נק'
2. מקלארן - 53 נק'
3. ב.מ.וו - 52 נק'
4. וויליאמס - 15 נק'
5. רד בול - 15 נק'
6. טויוטה - 9 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully