וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גג פתוח? לא בטוח

ירון אדרי

26.5.2008 / 15:29

מכוניות פתוחות אולי טובות בשביל לעשות רושם, אבל לא בשביל הראש. לשמור למקרה של התהפכות

הסברה כי מרכז כובד גבוה – רכבי שטח לדוגמה - עלול לגרום להתהפכות, הוכח לא מעט פעמים על ידי תאונות בפועל ומחקרים. אם כך, האם מכוניות עם מרכז כובד נמוך הן יותר בטוחות? זה כמובן תלוי.

מחקר שערך מועדון המכוניות הגרמני ADAC, ביקש לבדוק את רמת הבטיחות של מכוניות פתוחות. בכל הקשור למשקל, הרי שלרוב יהיה מרכז הכובד של אלה נמוך יותר גם כתוצאה מהוויתור על הגג וגם לאור תוספת חיזוקי המבנה שבשלדה. אולם גם מכוניות קבריולה עלולות למצוא עצמן על הגג החסר. וכשאין גג, מי ישמור לנו על הראש?

כמקרה בוחן לקחו ב-ADAC שלוש מכוניות, כל אחת מייצגת גישת בטיחות שונה בכל הקשור להגנה בפני התהפכות. סיטרואן C3 פלוריאל – חסרת קשת הגנה למקרה התהפכות; מיני קופר קבריולה – בעלת קשת הגנה פסיבית; פיג'ו 207 CC – בעלת קשת הגנה אקטיבית.

הפוך על הפוך

תוצאות המבחן נתנו את מרב הנקודות לפיג'ו, בעיקר לנוכח הצלחתה של קשת ההגנה לשמור על ראשי היושבים מאחור. לעומתם, ליושבים מלפנים היה פחות מזל לאחר קריסתה של קורה A שלא הצליחה לעמוד בעומס הרב של המכונית. ואם בכל זאת קיבלה ה-207 הפתוחה את מרב הנקודות, מה זה רומז על מצבן של השתיים האחרות?

שנייה בניקוד היא הקופר. כאן אמנם החזיקה מעמד הקורה הקדמית, אולם חגורות הבטיחות לא הצליחו לשמור את הנוסעים במקומם ואלה החליקו לכיוון הקרקע. מאחור, שמרה קשת ההגנה על הנוסעים, אך רק על אלה שגבוהם היה פחות מ-1.75 מטר. הפלוריאל שהגיעה אחרונה, רשמה ליקויים בכל הסעיפים. קורה A לא עמדה בעומס המכונית, חגורות הבטיחות לא שמרו על הנוסעים במקומם וקשת הגנה כלל לא בנמצא. שיק לבדו אינו מספיק.

כמסקנה, קבעו ב-ADAC כי אף אחת מהמכוניות הפתוחות אינה בטוחה מספיק בהתהפכות וכי על היצרניות לחזק את קורה A, לדאוג להגנה מרבית של הקשת מאחור ולשפר את החגורות. ובשורה התחתונה, ממליצים הגרמנים לרכוש רק מכוניות בעלות בקרת יציבות, שמראש יכולה לשמור לנו על הראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully