וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: נוכלים עם סגנון

27.5.2008 / 18:40

יחידת אתג"ר של המשטרה לכדה בעלי מוסכים בשרון ששיפצו כלי רכב לאחר תאונות קשות לצורך מכירה כ"יד ראשונה"

ביום ראשון האחרון (ה-25.05.08) בעת פעילות רישוי שגרתית של שוטרי יחידת אתג"ר באזור השרון, הצליחו השוטרים ללכוד רשת נוכלים המורכבת מבעלי מגרש טרייד-אין בדרום הארץ ומוסכניקים באזור השרון, אשר עסקו בשיפוץ כלי רכב לאחר תאונות קשות ומכירתם לציבור ככלי רכב תקינים מ"יד ראשונה ובמצב מצוין".

בפשיטה המשטרתית נתפסו מספר רב של כלי רכב שהועברו לשיפוץ, אחד מהם היה מסוג דייהטסו טריוס משנתון 2008. מבדיקה ראשונית של הנושא שערכה יחידת אתג"ר, התברר כי רכב הטריוס עבר לאחרונה תאונה חזיתית קשה, שאף גרמה לפתיחת כריות האוויר המותקנות בו ולנזקי שלדה חמורים אשר פסלו אותו כליל מתנועה על הכביש.

סוחר הרכב שרכש את הכלי ההרוס, העבירו למוסך בלתי מורשה באחת מערי השרון הגדולות, שם בוצע ברכב חיתוך בחלקה הקדמי של השלדה באורך של כ-40 ס"מ ובמקומה הושתל חלק שנחתך ממרכב של רכב אחר. את החיתוכים וההלחמות הרשלניות והלא חוקיות כמובן תוכלו לראות בתמונות.

מלבד הטריוס, אשר היה עדיין בתהליכי עבודה, שוטרי יחידת אתג"ר מצאו רכב נוסף עמד לפני סיום התיקון, רכב מסוג מאזדה 3 משנתון 2005. גם ברכב זה בוצע חיתוך שלדה שהוסווה בצורה מקצועית מאוד והיה מקשה על גילויו על ידי הרוכש הפוטנציאלי. מיחידת אתג"ר נמסר כי כל כלי הרכב שנתפסו במהלך הבדיקה לא עברו שינוי בעלות, וככל הנראה יועדו להימכר במגרש הטרייד אין כרכב מיד ראשונה, במצב מצוין.

אתגר גניבות הרכב

על פי נתוני יחידת אתג"ר של המשטרה, מאז כניסתו לתוקף של החוק החדש האוסר על תיקון כלי רכב ישראלים באיו"ש, פחתה מאוד תנועת כלי הרכב הישראלים לתיקון ב"שטחים". מנגד, חלה לאחרונה עדנה בעבודת המוסכים הבלתי חוקיים בישראל. ביחידה מסבירים כי סוחרי רכב רבים ממשיכים, על אף האיסור הגורף, לבצע תיקוני רכב במוסכי הרכב באיו"ש ובמוסכים לא חוקיים בשטחי ישראל, ולסחור בכלי רכב הרוסים ופגועים אותם הם מוכרים בכסף מלא לציבור הרחב.

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים מוסר: "שיקום רכבים בצורה כזו הינו פשע. רכבים כאלו הם "פצצות מתקתקות", בעלות מקדם סיכון גבוה לנוהג בהם ולסביבתו. אם חשבנו כי הפעילות הפלילית הזו תיעצר בעקבות כניסת החוק החדש, התבדינו. כעת המוסכים הלא חוקיים מבצעים את העבודה האסורה במקום חבריהם בשטחים. סוחרי הרכב ממשיכים לחגוג והציבור ממשיך לסבול! עכשיו צריך המחוקק להרים את הכפפה ולהביא לאיסור על פעילותם של כל אותם גורמים המייצרים סיכון בטיחותי לחיי הנוסעים בדרכים."

כצעד מונע עבור רוכשי כלי רכב משומשים מציע לוי לבצע חיפוש באתר המשפטי www.robolo.co.il באשר לזהות מוכר הרכב או מגרש המכירה. אתר זה מציע למשל שירות חינם, ומאפשר לאתר, במקרים רבים, את זהות המוכרים (אך ורק במידה וקיימת תביעה קודמת בגין עבירות של מכירת כלי רכב לא חוקיים).

ההמלצה שלנו אליכם היא ברורה במקרה זה: רצוי להימנע ממגרשי רכב ומעסקנים שנראים חשודים. כמו כן, גם אם במידה ומצאתם את הרכב המתאים לכם, אל תוותרו על בדיקתו המקיפה על ידי המוסמכים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully