וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: סוזוקי GSX-R 750

רועי פסי, אתר ריידרס

28.5.2008 / 10:16

חברת 'עופר אבניר' השיקה אמש את אופנוע הביניים במשפחת ה-GSX-R עם נפח ייחודי וטכנולוגיה מתקדמת

המסלול בנחשונים כבר הפך לנקודת המפגש הקבועה של כתבי הרכב הדו-גלגלי בישראל, בכל פעם שמציגים אופנוע חדש. זהו לא המודל העולמי למרכז השקות, שכן מסלול זה נבנה במקורו כמסלול קארטינג, שאין נורא ממנו להשקת אופנוע סופר ספורט. לא כל שכן כאשר אמת המידה היא אופנוע ליטר אימתני, אבל בהחלט הדבר הקרוב ביותר שיש לנו למסלול מרוצים כאן בארץ ולכן אנחנו לא מתלוננים.

הפעם אנו נפגשים על פיסת האספלט לכבוד השקת ה-GSX-R 750 של סוזוקי. יבואני סוזוקי, עופר-אבניר, הביאו להשקה 3 אופנועים: את הGSX-R600 – ששימש כדוגמן בלבד, את ה-GSX-R 750 – כוכב ההשקה ואת ה- GSX-R 1000 - שישמש כאמת מידה לגרסת הביניים של משפחת הג'יקסרים.

איפה נערות המטריה?

שלושה אופנועי ספורט חדשים ונוצצים המתינו לעשרת האופנוענים המסוקסים, הלבושים במיטב חליפות העור, הקסדות, המגפיים והכפפות שכסף יכול לקנות. כל מה שהיה חסר היו נערות מטריה דקות גזרה הלבושות במכנסונים קצרצרים וגופיות הדוקות של TEAM SUZUKI. כן, ו-10 מעלות פחות על מד הטמפרטורה.

רכיבה במסלול זה על אופנוע הליטר דמתה להליכה על ביצים - פחד תמידי מפתיחת גז חזקה מידי שתגרום להחלקת הצמיג האחורי. המעבר ל-750 הקטן יותר, לווה בהרגשת הקלה. האופנוע קצר וצר יותר ונותן תחושה של 600 ספורטיבי לעומת כבדות תפעולו של הליטר, והוא כבר מרגיש הרבה יותר מתאים לאופי המסלול הצר והטכני.

מה המצב?

לראשונה באופנוע זה, מציעה סוזוקי לרוכב את אפשרות לבחור בין 3 מפות הצתה שונות. החל מצב A קיצוני ואגרסיבי ועד לאפשרות הרגועה והנשלטת ביותר המסומנת באות C. מצב הביניים, האות B דומה מאוד לתוכנית הרכיבה על האח הקטן עם מנוע ה-600 סמ"ק. ריבוי מצבים זה, ובייחוד מצב הביניים המתון, אמור לאפשר ליבואן להתרכז השנה בשיווק גרסת ה-750 כאילו הייתה שני אופנועים באחד ולהציעו גם לאותם רוכבים שאופנוע סופר ספורט עם מנוע 600 סמ"ק היה מספיק להם.

ניסיון לבחור בין מצבי המנוע השונים בעת רכיבת המסלול לא חשפה באמת את השינוי המצופה. כנראה עקב המהירות הנמוכה על המסלול והסל"ד הנמוך בו רכבנו לא הצלחתי להגיע לנקודה בה מרגישים את ההבדלים. יש להניח כי ברכיבת כביש תהיה לשינוי מפת ההצתה השפעה ניכרת יותר על אופי המנוע, דבר שכמובן ייבדק במבחן הרכיבה שנערוך לג'יקסר 750 בקרוב.

סוגרים חשבון

בסופו של יום, נושא השיחה העיקרי היה כמובן המחיר. רק 7,000 שקלים מפרידים בין האחים לבית סוזוקי. מחיר ה-600 נקבע ל- 109,806 שקלים כ-10,000 שקלים יותר מה-R6 החדש של ימאהה, ה-GSX-R 750 יעלה לצרכן 116,806 שקלים והוא נהנה משוק חסר מתחרים.

עופר אבניר שמה את יהבה על שיווק אגריסיבי של גרסת ה-750, תוך ידיעה כי הדבר ינגוס בפלח השוק של ה-600. בשוק רווי אופנועי סופר-ספורט, יש לסוזוקי אופנוע בנפח ייחודי, והם מקווים שהוא גם קלף מנצח. מחיר אטרקטיבי (באנגליה ההפרש במחיר בין הגרסאות עומר על 14 אחוז בעוד בארץ שיעור ההפרש הוא פחות ממחצית) יכול רק להועיל.

אז בחורות צעירות ושובבות לא סבבו בין רגלי הרוכבים, והמזגן הגדול לא הצליח לצנן את גופנו די הצורך, אבל הטעימה ממה שטומנת בחובה גרסת אמצע הדרך של משפחת הספורט של סוזוקי בהחלט ערבה לחיכנו. בקרוב תמצאו כאן מבחן מלא ל-GSX-R 750 החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully