וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: שומרים על הילדים

28.5.2008 / 12:54

ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP מפרסם היום תוצאות חדשות למבחני ריסוק ל-7 מכוניות. כולן מעולות בהגנה על ילדים

מבחני הריסוק החדשים שמפרסם ארגון הבטיחות האירופי EURO NCAP עמדו הפעם בסימן הגנה על ילדים ולכך ניתן דגש מיוחד הפעם. אל המבחנים שנערכו החודש הגיעו 7 מכוניות חדשות אשר פונות בעיקר למשפחות או משמשות לצורך הובלת נוסעים והן מחולקות למספר קטגוריות.

בפלח הסופר מיני אנו מוצאים את יונדאי i10 וסיאט איביזה החדשה, במשפחתיות הגדולות (מנהלים) ישנן אודי A4 וסקודה סופרב, בקטגוריית המסחרי הקטן ישנו סיטרואן ברלינגו, משוק מובילי הנוסעים הגיע הטרנספורטר T5 של פולקסווגן ואת הרשימה סוגר פורד קוגה שהגיע מקבוצת הקרוסאוברים.

לפני פרסום תוצאות מבחני הריסוק נתנו אנשי ארגון הבטיחות את דעתם לנושא הבטיחות של הילדים וצינו כי למרות שישנה עליה חדשה במספר ההורים שחוגרים את ילדיהם במושבי בטיחות ייעודיים, עדיין 60 אחוזים מהם עושים זאת לא נכון על ידי שימוש במושב שאינו מתאים לגיל הילד, על ידי עגינה לא נכונה או על ידי חגירה רפויה מדי. כל אלו עלולים להביא לתוצאות קטלניות עבור הילדים. לדבריהם, מבחני הריסוק החדשים גילו כי כל המכוניות החדשות הצליחו להציג הגנה טובה מאוד לילדים, כל עוד הם ישובים וחגורים כהלכה בזמן הנסיעה והמעורבות בתאונה.

יונדאי i10

יונדאי i10 הצליחה להשיג במבחני הריסוק החזיתיים ציון טוב של 4 כוכבים. אולם, הממצאים שעלו מבובת הריסוק גילו כי תא הנוסעים נשאר שלם לאחר הפגיעה, אך קיים חשש לפגיעה בחזה הנהג בשל הלחץ הרב שהופעל עליו. כמו כן, בגלל קרבה יתרה והתפרקות של מספר רכיבים בדשבורד, פגיעה נרשמה גם בברכי היושבים מלפנים כך שהציון הסופי עומד על 26 נקודות.

בהגנה על הילדים קיבלה היונדאי הקטנה ציון של 4 כוכבים (37 נקודות מתוך 49 אפשריות. NCAP מציינים כי קל מאוד לבטל את כרית האוויר הקדמית כדי להושיב תינוק במושב נגד כיוון הנסיעה מלפנים, אך מעירים כי לא קיים חיווי מספק אודות מצבה של הכרית הקדמית וכן עוגני האיזופיקס מאחור אינם מודשים מספיק.

במבחן דריסת הולך הרגל קיבל הפגוש את הציון המרבי האפשרי, אך מכסה המנוע מסכן מאוד את ראשו של הנדרס ולכן הציון אותו קיבלה בסעיף זה עומד על 3 כוכבים.

סיאט איביזה

האיביזה החדשה של סיאט הצליחה לככב ממש במבחני הריסוק עם 5 כוכבי הגנה על מבוגרים בתאונה חזיתית. ארגון הבטיחות מציין כי מרכב הרכב נשאר שלם לגמרי וכי לנהג ולנוסע שמלפנים מוצעת הגנה טובה מפני קריסה של רכיבים. הדשבורד לא מסכן את הברכיים וכן גלגל ההגה אינו מפריע לחזהו של הנהג.

במבחן ההגנה על ילדים גם האיביזה זכתה ב-4 כוכבים ובציון של 38 נקודות מתוך 49 אפשריות. גם בה ניתן לבטל בקלות את קיומה של כרית האוויר מלפנים, אך NCAP מעירים על כך שקשה להבין מהתצוגה אם הכרית מבוטלת או פועלת וכי עוגני האיזופיקס מאחור אינם מודגשים מספיק.

במבחן הדריסה גם האיביזה קיבלה ציון של 3 כוכבים משום שהפגוש הציע הגנה טובה לרגלי הנוסעים וכי ראשו של ילד לא יסבול מנזק חמור בפגיעה במכסה המנוע, אך מצבו של הולך רגל מבוגר חמור בהרבה.

אודי A4

האודי A4 היא הנציגה הראשונה של קבוצת המנהלים - משפחתיות גדולות במבחן זה. במבחן הריסוק החזיתי, זכתה ה-A4 בציון המרבי של 5 כוכבים בזכות ההגנה המצוינת על הנוסעים מלפנים. אלו מצוידים בכריות אוויר בעלות נפח משתנה וכן בקדם מותחנים אקטיביים. אולם, הערה קלה נרשמה לרעת המבנה הכללי אשר בו נתגלה עיוות קל לאחר התאונה.

גם במחבני הריסוק הצדיים כנגד רכב או עמוד, השיגה ה-A4 את הציון המרבי האפשרי. בהגנה על ילדים, זכתה האודי ב-4 כוכבים וציון של 41 נקודות מתוך 49 אפשריות בזכות הגנה טובה מאוד עליהם, אך היא איבדה נקודות בשל חוסר ההדגשה של נקודות האיזופיקס מאחור.

במבחן דריסת הולך הרגל חוזרת הביתה ה-A4 רק עם שני כוכבים. הפגוש אמנם הציע הגנה טובה לרגלי הנדרסים, אך מכסה המנוע לא זכה באף נקודה בשל הסכנה שהוא מעמיד בפני ראשי הנדרסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סקודה סופרב

הצ'כית החדשה הצליחה להשיג אתהציון המרבי בהגנה על הנוסעים - 5 כוכבים וכן את ההדגשה החיובית על כך שהיא מגנה היטב על כל נוסעיה בכל גיל. במבחן הריסוק החזיתי הגנה הסופרב היטב על נוסעיה ולא נמצא כל עיוות במהנה השלד לאחר התאונה.

גם במחבני הריסוק הצדיים כנגד רכב או עמוד, השיגה הסופרב את הציון המרבי האפשרי. בהגנה על ילדים, זכתה הסקודהי ב-4 כוכבים וציון של 40 נקודות מתוך 49 אפשריות בזכות הגנה טובה מאוד עליהם, אך היא איבדה נקודות בשל חוסר ההדגשה של נקודות האיזופיקס מאחור וכן בנוגע למצבה הלא ברור של כרית האוויר הקדמית.

גם הסופרב לא מביאה עמה בשורה בעגנה על הולכי רגל. הפגוש מצדו מגן על רגלי הנדרסים, אך מכסה המנוע, הן למבוגר והן לילדים מוגדר כלא ידידותי בכלל ולא זכה באף נקודה.

סיטרואן ברלינגו

הברלינגו החדש הגיע גם הוא לחגיגת הריסוקים. אצלנו הוא מוגדר אמנם כרכב עבודה, אך יותר ויותר משפחות באירופה עושות בו שימוש בזכות שימושיותו הטובה. במבחני הריסוק החזיתיים הברלינגו מסתפק ב-4 כוכבים וציון של 27 נקודות. NCAP מציינים כי המרכב נשאר שלם לאחר התאונה, אך חלקים שהתפרקו מהדשבוד מסכנים את ברכי היושבים מלפנים.

במבחן ההגנה על ילדים, הברלינגו מצליח להרגיע כמה הורים עם ציון טוב של 4 כוכבים ו-39 נקודות. אולם גם לרעתו עומדת הדגשה לא נאותה לרכיבי הבטיחות הייעודיים לילדים כמו מתקני האיזופיקס ואפשרות ביטול כרית האוויר.

במבחן הדריסה, הברלינגו אכזב על שני כוכבים בלבד והערה על כך שהוא מסוכן בכל שלב לדריסת ילדים או מבוגרים.

פולקסווגן טרנספורטר

מוביל הנוסעים הגדול במבחן זה הוא הטרנספורטר T5. במבחני הריסוק החזיתיים השיג ה-T5 ציון של 4 כוכבים ו-27 נקודות בלבד בשל הסכנה לברכי היושבים מלפנים מחלקי הדשבורד וכן לסכנה בלחץ המוגבר שפעל על הנוסע שליד הנהג.

במבחן ההגנה על הילדים הטרנפסורטר השיג ציון טוב של 4 כוכבים ו-40 נקודות, אך יש לציין שאת כרית האוויר ניתן לבטל רק במוסכי החברה וכי לא מודגשות בו מספיק נקודות האיזופיקס והסכנות שבהושבת תינוק כשגבו לכיוון הנסיעה.

ולסיום, לא כדאי להידרס על ידי טרנספורטר. זה קיבל רק כוכב אחד ו-3 נקודות בשל הסכנה העצומה שהוא מעמיד בפני כל אדם שנפגע מחזיתו.

פורד קוגה

פורד קוגה הוא הקרוסאובר החדש של החברה ורק לפני חודשים ספורים החל להימכר בעולם. במבחני הריסוק הצליח הקוגה להשיג ציון מצוין של 5 כוכבים במבחני הריסוק והבוחנים ציינו כי לשלד לא נגרם עיוות כתוצאה מהתאונה. אולם, מה שמנע ממנו להצטיין באמת הוא חוסר לחץ מספק בכרית האוויר של הנהג, מה שגרם לפגיעת הראש בגלגל ההגה בזמן התאונה.

במבחן ההגנה על הילדים השיג הקוגה ציון של 4 כוכבים ו-38 נקודות בזכות ההגנה הטובה על ילדים. אולם, יש לציין כי מתג לביטול כרית האוויר ניתן להתקין רק במוסכי החברה וכי נקודות העיגון למושבי התינוקות אינן בולטות מספיק.

במבחן הדריסה, השיג הקוגה 3 כוכבים ו-20 נקודות בזכות הידידותיות של הפגוש הקדמי. אולם, קצה מכסה המנוע ומכסה המנוע עצמו זכו בציון נמוך במיוחד כנגד ספיגת אנרגיית גוף הנדרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully