וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים לחשמל

28.5.2008 / 17:04

קונצרן פולקסווגן וסניו הודיעו על שיתוף פעולה בפיתוח סוללות נטענות חדשות לרכב ההיברידי החדש של פולקסווגן

יצרנית הרכב האירופית, פולקסווגן הודיעה היום רשמית על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם סניו היפנית, היצרנות המובילה בעולם לסוללות נטענות בעיקר בתחום המחשבים הניידים ומכשירי הסלולאר. שיתוף הפעולה בין השתיים לפיתוח הדור הבא של סוללות הליטיום, אמור להניב את את מקור הכוח של המכונית ההיברידית החדשה של פולקסווגן ואודי, אשר תגיע לשווקים ב-2010.

סניו הודיעה כי חלקה בפרויקט זה נוגע ישירות לפיתוח הסוללות ובכוונתה להשקיע סכום של מעט פחות מ-800 מיליון דולר בשבע השנים הקרובות, כדי להחל בייצור סדרתי מלא של הסוללות החדשות כבר ב-2009.

נכון לרגע זה מציינים פולקסווגן, השוק באירופה לכלי רכב היברידיים הוא קטן מדי, משום שהצרכן האירופי עדיין מעדיף מנועי דיזל קטני נפח וחסכוניים. אולם, עם כניסת תקנות זיהום האוויר בשנת 2012, צפוי לגדול שוק הרכב ההיברידי מאוד באירופה ואחר כך גם בשאר העולם, משום שמנועי הבנזין כבר הגיעו כמעט למלוא יכולת הניצול שלהם מבחינת פליטת המזהמים, כך שהשלב הבא חייב להיות חשמלי, או לפחות היברידי. זו גם הסיבה מדוע פולקסווגן משקיעים את מרב המאמצים ביצירת מערכות היברידיות עם מנועי דיזל.

ייצור הסוללות החדשות יחל בקרוב במפעל סניו שבטוקושימה שבמערב יפן, אך כבר עכשיו נמצאת סניו בחיפושים אחר מקום ייצור חדש לסוללות, עד חודש אפריל 2010, שבתאריך זה יעמוד קצב הייצור על כ-20,000 יחידות.

בשנת 2015 מצפה סניו לייעל את הייצור כך שהקצב יוכל לעמוד על כ-10 מיליון סוללות לחודש, מה שיספיק לכ-1.8 מיליון כלי רכב. קצב ייצור שכזה יעניק לסניו נתח שוק של כ-40 אחוזים מכלל מכירות כלי הרכב ההיברידיים מסביב לעולם, במחצית העשור הבא. בנוסף לכך, סניו מתכננת לייצר כבר ב-2011 סוללות לרכב הניתנות לטעינה באמצעות החשמל הביתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully