וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחרחורת באירה

ירון אדרי

3.6.2008 / 11:41

תעשיית הרכב הבריטית ממשיכה להתחזק עם ה'ברקלנד באירה'. האם זה משנה שמתחת לבגדים הכל מגיע מאמריקה?

אומרים שתעשיית הרכב הבריטית, זאת שהביאה לעולם מכוניות ספורט מטריפות חושים, היא פאסה. אלא שעדיין קיימות מעט חברות פטריוטיות שמתקשות לקבל את העובדה הזאת, בדיוק כמו 'קיטינג' אותה הצגנו לכם לפני כחודשיים ו'ברקלנד' אותה אנו מציגים לכם כעת. האם הבאירה תחזיר את הזוהר והיוקרה לאי המלכותי?

את ההתמחות שלה בתחום הרכב, עשתה חברת ברקלנד בייצור ושדרוג כמויות מוגבלות ואיכותיות של מכוניות ואבות טיפוס עבור יצרניות שונות. וכמו תמיד, מגיע השלב בו רוצה החברה משהו ייחודי עם הלוגו שלה בחזית "שתמשיך את מה שעצרו המרקוס וה-TVR". כך לפחות אומר מייק רולינגס, מנהל החברה.

כשהיא מבוססת על פלטפורמת 'קאפה' של GM, הבאירה היא רודסטר דו מושבית פתוחה. רולינגס מציין כי בברקלנד יכלו לפתח פלטפורמה לבד, אך לנוכח העלויות והסכנות העסקיות, עדיף להשתמש במשהו שכבר הוכח. מנוע ה-6.0 ליטר בתצורת V8 מגיע גם הוא מ-GM, בכדי לספק למכונית 400 כ"ס, תאוצה של פחות מ-5 שניות ל-100 ו-250 קמ"ש.

חבילה אטרקטיבית

הבאירה היא לא מכונית ספורט מהסוג המינימליסטי ורשימת האבזור שלה מכובדת למדיי: חלונות חשמל, מזגן, שתי כריות אוויר, מושבי עור, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך 7 אינטש, נגן DVD, דיסק קשיח בנפח 30 ג'יגה, מערכת ניווט, חישוקי 18 אינטש (19 כאופציה) ועוד.

ואם חשבתם שאנשי השיווק נרדמו, גם לכאן מגיעה הבשורה שמוכרת – איכות סביבה. באין בנזין, מסתפק המנוע בגז LPG. בלון הגז מכיל 70 ליטרים ויחד עם מיכל הדלק, יכולה המכונית לעבור קצת יותר מ-1,100 ק"מ לפני שתיכנס שוב לתדלוק. באסה רק שאי אפשר להכניס אותו לחניה של הקניון.

את הופעת הכורה תעשה המכונית בשבוע הבא בתערוכת לונדון, אולם בחברה כבר מציינים כי יש הזמנות ראשונות. הגעה לשוק? כבר בחודש נובמבר הקרוב בתצורת הגה שמאלי ומאוחר יותר גם עם הגה ימני. תג המחיר די אטרקטיבי למען האמת, רק 55 אלף פאונד שהם כ-400 אלף ש"ח לפני מס.

ואחרי ההתעוררות בממלכה המאוחדת, האם תעדיפו מכונית ספורט בריטית או שמא אחת איטלקית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully