וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: האמר יד ראשונה, מיצרן

ירון אדרי

4.6.2008 / 9:53

GM מתאימה עצמה למציאות החדשה. בתכנון: פחות טנדרים ורכבי שטח, יותר מכוניות קטנות, ועתיד לא ברור להאמר

האם ג'נרל מוטורס תעמיד את מותג האמר למכירה? יצרנית הרכב הגדולה של ארה"ב מכינה עצמה לגרוע מכל. באסיפת בעלי המניות, הודיע יו"ר החברה ריק וואגונר על מספר שינויים מרחיקי לכת שיעזרו להתמודד עם המציאות החדשה. במרכז, מחירי הדלק הגואים והשפעתם על הרגלי הקנייה של הצרכנים בשוק המקומי ובעולם.

כחלק מתהליך ההתייעלות והתאמת קו המוצרים לדרישות הצרכנים, הכריז וואגונר על העתיד החדש של GM. את הפצצה הטיל היו"ר לקראת תום האסיפה, כשגילה עמימות לגבי מותג האמר. "הכל יכול לקרות, משינוי כללי בהיצע ועד מכירת המותג". צעד זה בהחלט חריג, בעיקר לנוכח תדמית המכונית שהחלה חייה כרכב מלחמה והפכה לאביזר אופנה יוקרתי ונחשק.

עתיד ההאמר אינו מפתיע לנוכח האסטרטגיה החדשה של ג'נרל מוטורס. בשנתיים הקרובות, תתמקד החברה במכוניות קטנות וקרוסאוברים שיתפסו את מקומם של הטנדרים ורכבי השטח הגדולים. במרכז התהליך יעמוד סגירתם של ארבעה מפעלים, אשר יצמצמו את היקף יצור זללני הדלק בכ-700 אלף יחידות מדיי שנה. תהליך זה כולל את רוב המותגים ובינהם שברולט (סילבראדו, טריילבלייזר, טהו, סאבורבן, קודיאק), GMC (סיירה, אנווי, יוקון), סאאב (9-7) ואיסוזו.

העתיד נמצא בקטן ובחסכן

19 השקות מתכננת ג'נרל מוטורס לעתיד הקרוב, רק 18 מהן למכוניות קטנות וקרוסאוברים. בנוסף, יגדל היקף ייצור הקטנות עם הכנסתם של המפעל במישיגן ואוהיו לתפוקה של שלוש משמרות. מבין ההשקות, תולה GM תיקוות רבות בקומפקטית עולמית חדשה לבית שברולט, אשר עתידה להגיע לשוק במאי 2010. זאת תקבל את מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר אותו הציגה אופל (הנמצאת בבעלות GM) לפני כחודש, אשר מפיק 140 כ"ס ומעניק כ-4 ק"מ נוספים של נסיעה לכל ליטר דלק, ביחס למנועים בהספק זהה הנמצאים בשימוש כיום. ב-GM מצהירים כי ימשיכו להשקיע במנועים קטנים (בנפחים של 1.0 ועד 1.4 ליטר) ותיבות הילוכים חסכוניות.

גם לתקופה הקרובה מתכוננת ג'נרל מוטורס, ועד לסוף השנה תציע שמונה דגמים היברידיים. לאחרונה דווח על בעיות בערכות המצברים אשר עשויים לפגוע בייצור (וגם הביאו לירידה משמעותית במכירות), אך ב-GM מצהירים כי התגברו על הבעייה. בטווח הארוך יותר, מתכוונת GM להציג 20 דגמים היברידיים עד לשנת 2012. את תחום הביו-דלק ומנועי תא דלק, לא מתכוונים ב-GM לזנוח וההשקעות בפיתוח תימשכנה.

ומה עם המכונית החשמלית? לדברי וואגונר, אישרה מועצת המנהלים את המימון הדרוש לייצור הוולט וזאת תגיע לאולמות התצוגה לקראת סוף 2010. המחיר הצפוי לה עדיין לא ידוע, אך בחברה מנסים להשאירו מתחת לרף 40 אלף דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • האמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully