וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' ראם לישראל

דניאל שמיל

6.6.2008 / 12:25

היאבקות במשקל כבד: מכשירי תנועה נכנסת לשוק הטנדרים הגדולים בישראל עם הראם. המתחרה העיקרי הוא שברולט סילברדו

יבואנית דודג' בישראל, מכשירי תנועה, תשווק את הטנדר הגדול של החברה ראם. הרכב יגיע לישראל בתחילת 2009, ויצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 6.7 ליטרים, המספק 350 כ"ס ומומנט עצום של 90 קג"מ.

תיבת ההילוכים הינה אוטומטית עם שישה הילוכים, והכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים. הגרסה הראשונה תהיה מצוידת בחישוק יחיד לכל גלגל אחורי - "סינגל ג'אנט" - שלא כמו בטנדרים הכבדים יותר, ובקבינה כפולה המיועדת לחמישה נוסעים. בדומה למתחריו, מחירו של הראם יהיה 215 אלף שקל.

הראם הוצג לראשונה ב-2001 וגלגולו הנוכחי נחשף בסוף 2007. הטנדר הוא בגודל מלא, לפי הגדרת היצרנית, ויתחרה בשברולט סילברדו ובפורד F-350 הנמכרים בישראל. הוא מתאפיין בעיצוב מוחצן, במערך מתלים רב חיבורי מאחור שלא אופייני לטנדרים בגודל זה, ובארגז כלים מובנה מאחור ­שנוסף על תאי אחסון רבים בתא הנוסעים.

הראם יגיע לישראל ככל הנראה ברמת אבזור גבוהה. בני רוטברג, מנהל מותגי קרייזלר אמר כי "הראם יכול להיות מתחרה קשה לסילברדו. זה טנדר שהוא אייקון, ורבים מחכים לו. אנחנו יכולים לקחת רבע משוק הטנדרים, ולמכור 200 טנדרים בשקט. השאלה היא אם נקבל את הכמות שאנחנו רוצים".

עודד וולף, מנהל מותג איסוזו ומסחריות שברולט, האחראי על שיווק שברולט סילברדו המתחרה, אומר כי מדובר בפלח שוק צומח: "הגידול נובע מהצלחה של המוצר והיתרונות הכלכליים של רכב מסוג זה. טנדרים כאלה מקבלים פטור ממע"מ ומשווי שימוש והכרה בהוצאות מהקילומטר הראשון. רוב האנשים לא קונים מכונית כזאת כרכב פנאי, אלא כרכב עבודה. אלה שרוצים יותר נוחות משקיעים בגירסה מפוארת. אני חושב שלא מיצינו את הפוטנציאל בשוק, ואנחנו עוד צפויים לגדול".

מקור בכיר בענף המסחריות מעריך, לעומת זאת, כי שוק הטנדרים הגדולים הגיע לשיאו: "זה סגמנט לא גדול, ויש לו דופק וכללי משחק משלו. הוא לא יוכל לגדול יותר מ-700 מכוניות בשנה. אלה טנדרים שהם ארגז כלים, ולא גחמה של מקלט מס. אף אחד לא משתמש בהם בתור משפחתית דו שימושית, כמו שעשו עם הטנדרים הבינוניים. הראם לא ירחיב את השוק, הוא בעיקר ייקח לקוחות מתוך העוגה הקיימת".

מי מהשניים, ראם או סילברדו, ישלוט בשוק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully