וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה, לא רק היברידי

ירון אדרי

10.6.2008 / 12:07

טויוטה ממשיכה בפיתוח מנוע תא הדלק שלה. חבילת השיפורים כוללת שיפור בצריכה והכפלת טווח הנסיעה

הבעייה העיקרית של כל מנוע באשר הוא, היא טווח הנסיעה אותו מספק המאגר העצמי, או מכל הדקל במילים פשוטות. בעוד שסולר ובנזין ניתן למצוא כמעט בכל פינת רחוב, ואפילו טעינה חשמלית כבר לא כל כך מסובכת כמו בעבר, מימן הוא חומר שקצת קשה יותר להשיג. ובכדי שנוזל החיים למנועי תא הדלק יספיק ליותר קילומטרים, כל שנותר כרגע הוא לשפר את הטכנולוגיה עצמה.

עד ליום בו מנועי תא דלק יגיעו לייצור סדרתי, עוסקות היצרניות השונות בעוד ועוד פיתוחים לטכנולוגיה. במרכז הפיתוח של טויוטה כרגע, עומד טווח הנסיעה ותודות לשיפור במנוע עצמו שמביא לחיסכון של 25 אחוזים בצריכה, והגדלת נפח האחסון במיכלים ל-156 ליטר על ידי הגדלת הדחיסה, הוכפל טווח הנסיעה המקסימלי מ-330 ל-830 ק"מ. מנוע זה מפיק נכון לרגע זה 122 כ"ס ו-26.5 קג"מ ומסוגל להביא את הרכב למהירות מרבית של 155 קמ"ש.

בעייה נוספת שהצליחו לפתור בטויוטה נוגעת לקשיי הנעת המנוע בטמפרטורות נמוכות. על ידי שיפור במבנה המנוע, נפתרה בעיית הקיפאון של המים וזה יכול זה לעבוד גם בתנאים קשים של עד מינוס 30 מעלות צלזיוס. בכך מרחיבה טויוטה את השימוש במנועים מסוג זה גם למקומות בהם שוררים תנאי אקלים קשים.

למרות הבשורה עדיין נראה כי רחוק היום בו ימצא פתרון לדלקים הקיימים, אך פיתוחים מעין אלה גורמים לנו להיות קצת יותר אופטימיים.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully