וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה ניידת

ירון אדרי

10.6.2008 / 14:33

סקר 'אור ירוק': תפישת הציבור לקויה. מאמין כי שימוש בדיבורית מפחית את הסכנה למעורבות בתאונה

"אני בדיוק בוחר גבינה לבנה בסופר, אני אתקשר אליך מהאוטו". מאז נכנסו הטלפונים הסלולריים לחיינו, משפטים מסוג זה הפכו ליותר ויותר שכיחים. אלא שאל מול הסכנה הטמונה בבחירה שגויה של גבינה 9% במקום 5%, עומדת סכנה הרבה יותר מוחשית, אבדן החיים שלנו.

מנתוני סקר שמפרסמת עמותת 'אור ירוק', עולה כי הציבור ממשיך להאמין כי השימוש בסלולרי במהלך הנהיגה מסוכן. מתוך 403 נשאלי הסקר, השיבו 90 אחוזים כי ישנה סכנה בשימוש בנייד ללא דיבורית, ו-64 אחוזים סבורים כי הסכנה קיימת גם בעת שימוש בדיבורית. ולמרות המודעות, 55 אחוזים מהנשאלים מודים כי הם ממשיכים להשתמש בטלפון (שיחות יזומות, נכנסות ו-SMS) גם בעת הנהיגה. פרט נוסף ומעניין שעולה מהסקר, מגלה שדווקא גברים מדברים ברכב יותר מנשים. עוד עולה כי בקרב מתחת לגיל 29 השימוש בנייד גדול יותר.

אלא שהשוואה למחקרים מקיפים שנערכו מעבר לים, מלמדת על בעייה בתפישת הציבור בישראל. בעוד שאצלנו סבור הציבור כי הבעייה נעוצה בעצם החזקת הטלפון ביד ולא בקיום השיחה, הוכיחו מחקרים כי אין הבדל בין שני המצבים אשר מגדילים את הסיכויים למעורבות בתאונה. מחקר אוסטרלי משנת 2005, הגדיל ומצא כי הסיכוי למעורבות בתאונה בעת השימוש בנייד עולה פי 4. מחקר אחר, מארה"ב, משווה נהגים המדברים בנייד לשיכורים.

שמואל אבואב, מנכ"ל 'אור ירוק', גורס כי עצם העובדה כי השימוש בדיבורית מותר על ידי החוק, היא זאת שגורמת לתפישה הלקויה בקרב הציבור. על כן, טוען אבואב כי יש לערוך קמפיינים הסברתיים שיביאו לשינוי בתפישה. ואם כבר הזכרנו את גורמי החוק, רק 9 אחוזים מנשאלי הסקר הודו כי נתפסו מדברים תוך כדי נהיגה. לדברי המשטרה, ב-2007 היתה עבירה זאת במקום הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully