וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה ישאיר היבוא הישיר?

דניאל שמיל

11.6.2008 / 9:49

כך תחסכו יותר מ-100 אלף שקל על רכב חדש ביבוא אישי: היבואנים מרוויחים עד 300 אלף שקל למכונית

"המרווחים של יבואני הרכב מטורפים. אין קשר בין המחיר לעלות. יבואן יכול להרוויח 150-300 אלף שקל על כל מכונית. זה לנצל שוק שבוי. ביבוא אישי הלקוח מקבל מכונית זולה בהרבה גם לאחר ששילם הובלה, מכס ושכר טרחה" - כך אומר שי הרשקוביץ, הבעלים של חברת יבוא אישי-ישיר, המייעצת ליבוא אישי של מכוניות.

מאז תחילת 2008 נראה כי יבוא אישי של מכוניות תופס תאוצה. לפי נתוני משרד התחבורה, הונפקו 900 רישיונות ליבוא אישי מתחילת 2008 לעומת 1,102 במשך כל 2007. אז מה הופך את היבוא האישי של מכוניות לכל כך פופולארי דווקא עכשיו?

"הדולר עשה את שלו, ויש גם זמינות גבוהה של מכוניות בגלל המיתון בשוק האמריקני והירידה במחירים בארה"ב", אומר הרשקוביץ. "הכלכלה בישראל יציבה מאוד, וכוח הקנייה גדל. יש ביקוש אדיר, והציבור רוצה לרכוש רכב במחירים נוחים יותר. אין היגיון למחירי המכוניות בישראל. בכל עיר גדולה בארה"ב יש שלושה-ארבעה דילרים, שהם נציגים לכל יצרן; בישראל יש אחד, והוא עושה מה שבא לו".

יבואני הרכב טוענים שהמחירים נמוכים מכיוון שאתה מוכר גם מכוניות משומשות ברמת אבזור נמוכה

"לא כל המכוניות הן חדשות, זה נכון. אבל אם מכונית חדשה עולה 450 אלף שקל, אז כמה היא מאבדת לאחר 32 אלף ק"מ? אפילו אם ירידת הערך היא של 100 אלף שקל, זה לא מסביר את פערי המחיר. האבזור שהלקוח מקבל בארה"ב בהרבה מקרים טוב יותר. מכשיר ניווט עולה לך בישראל 20 אלף שקל ומעלה, בארה"ב זה סטנדרטי".

טענה אחרת של היבואנים היא שאתה יכול לייבא מכוניות אירופיות גם בתקינה אמריקנית - וזו תחרות לא הוגנת שכן הם מוגבלים לתקינה אירופית

"זו טענה שמצחיקה אותי. ליבואנים אין הסכם בלעדיות עם היצרן שלהם, והחוק הוא זה שנועל את השוק המקומי ליבוא מקביל. אז לבוא בטענות לציבור מצומצם שמייבא במקביל. זו פעולה שמצריכה אומץ. היבואנים מקשים בכל הקשור לאישור שירות וחלפים. ככה הם סוגרים את הדלת, וזה בעייתי. מודל ההכנסה של היבואנים רחוק מלהתבסס על המכירה בלבד".

למה, בעצם, מישהו צריך אותך כדי לייבא רכב באופן אישי?

"אפשר להביא מכונית גם בלעדי, אבל אז צריך למצוא ביטוח, תובלה, מכס. זה לא פשוט. הניסיון שלי חוסך יותר כסף מאשר שכר הטרחה שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

איך מתבצע היבוא האישי?

"אני מנסה להתאים את המכונית לקונה. אחר-כך בוחרים את דרך הקנייה, מי הסוכן וגם אם זה יהיה רכב חדש או מעט משומש. לגבי המחיר - עושים הערכות. כיום אין סודות. כל הפרטים נמצאים באינטרנט".

מהם היעדים העסקיים שלך?

"בתמונת המצב הנוכחית נוכל להגיע ל-200-300 מכוניות בשנה. אם לא יהיו לנו הפתעות מצד משרד התחבורה".

באחרונה הגיש הרשקוביץ עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לביטול צו האוסר על יבוא מכוניות אירופיות דרך ארה"ב וכמו כן צו מניעה לצו עד לדיון בעתירתו: "משרד התחבורה נכנע ללחץ של יבואני הרכב ופוגע ישירות באזרחים שמנסים להתנגד למונופול".

בית המשפט דחה את העתירה לצו מניעה, ודן כעת בעתירה לביטול הצו. הרשקוביץ מגיב בחריפות: "המדינה חוסמת יבוא, פוגעת באזרחים ומשרתת רק את יבואני הרכב. אנחנו שוקלים להגיש ערעור.

"אני לא פוסל הקמת עסק של יבוא מקביל. זה מצריך בדיקה מעמיקה", מוסיף הרשקוביץ שהיה עד לא מזמן סמנכ"ל מכירות באורפק, יצרנית הדלקן. "הגיע זמן לעשות לביתי", הוא אומר. "בינתיים, זיהיתי הזדמנות ביבוא האישי דווקא בגלל התדמית השלילית שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully