וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היברידי או דיזל מודרני?

ירון אדרי

11.6.2008 / 14:06

אתר 'Cleen Grean Car' יצא להכריע בשאלה מי חסכוני יותר ומי מזיק פחות לסביבה. תוצאות מפתיעות, או שלא

עומדים בפני רכישת מכונית ואיכות הסביבה עומדת לנגד עינכם? הידיעה הבאה כנראה תגרום לכם לשקול שנית רכישת מכונית היברידית. אתר האינטרנט הבריטי העוסק בקשר שבין מכוניות לאיכות הסביבה 'Cleen Grean Car', מפרסם היום תוצאות שאולי יביכו את קברניטי הונדה וטויוטה.

תחת תנאי נהיגה זהים, נבחנו שלוש מכוניות היברידיות פופולאריות אל מול מכוניות מקבילות בעלות מנועי דיזל חדשניים. בתום הנהיגה, נבדקה צריכת הדלק של כל אחת מהמכוניות והתוצאה היתה חד משמעית – מנועי הדיזל צורכים פחות דלק ועל כן פולטים פחות CO2 לאוויר. חשוב לציין כי רק הפריוס הציגה תוצאה טובה יותר ממנוע דיזל, אולם זאת נבחנה נגד ג'יפ פטריוט בעל מנוע בנפח 2.0 ליטר וההפרש עמד על 0.3 ק"מ לליטר בסך הכל.

גם בכל הקשור ליעילות היחסית של המכוניות ההיברידיות, הביעו באתר ביקורת. כנגד תוצרת טויוטה (כולל לקסוס) בטענה כי טווח הנסיעה אינו מספיק למנוע החשמלי בנסיעה עירונית ממוצעת. עוד צויין כי גם בעת עמידה ברמזור, פועל לרוב מנוע הבנזין בכדי להטעין את המצברים, לעומת טכנולוגית 'עצור סע' המכבות את מנוע הדיזל לחלוטין. לגבי הסיוויק, כל שצויין הוא כי כאן אין כל יתרון ביחידה החשמלית היות ותפקידה הוא רק לתגבר את מנוע הבנזין. בהקשר זה, מכונית נוספת שנבחנה היא המיני קופר D שהשיגה צריכה ממוצעת של 17.9 ק"מ לליטר סולר.

בנוגע להצלחתן של מכוניות היברידיות בארה"ב, מאשימים אנשי 'Cleen Grean Car' את הציבור שם שכלל אינו מודע לטכנולוגיות הדיזל החדשניות.

ובכן, מתי תחלנה המכוניות ההיברידיות להיות יעילות? לדעתו של מו"ל האתר ג'יי נאגליי, זה לא יקרה לפני שנת 2010 עת יגיעה לשוק הדור הבא של ההיברידיות שלו טכנולוגיות 'שקע תקע' וסוללות ליתיום יעילות הרבה יותר.

תוצאות מבחן זה באות בהמשך לטענותיהם של שוחרי איכות הסביבה כי בסך הכל, מכוניות היברידיות תורמות יותר נזק לסביבה בעיקר בשל הנזק שגורמים המצברים בתום תקופת חייהם.

מי צורך יותר ממני?

טויוטה פריוס – 14.1 ק"מ לליטר
ג'יפ פטריוט – 13.8 ק"מ לליטר

הונדה סיוויק IMA – 14.2 ק"מ לליטר
פורד פוקוס אקונטיק – 18.7 ק"מ לליטר

לקסוס GS450h – 10.1 ק"מ לליטר
ב.מ.וו 535d – 10.8 ק"מ לליטר

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully