וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו פלייסטיישן

ירון אדרי

17.6.2008 / 11:23

סובארו חושפת את מכונית הסטיישן החדשה שלה. גם המידות רומזות כי חשיפת ה-B4 הבאה קרובה מאוד

לאחר שהציגה סובארו תמונות מעורפלות ומידע חסר, חושפת היפנית באופן רשמי את ה-Exiga (נהגה אקסיגה). כחלק מהמידע המוקדם, סיפרה סובארו כי מדובר בסוג של רכב פנאי במרכב סטיישן לו 7 מושבים, הנעה כפולה וגג פנורמי. יותר מכל, המכונית (שהוצגה לראשונה כקונספט בתערוכת טוקיו 2007) העלתה שאלות רבות לגבי מחליפת הלגאסי (B4). כעת, עם חשיפת המידות, בהחלט ניתן לערוך השוואה.

מידות האקסיגה (בס"מ) עומדות על 474 באורך, 177.5 ברוחב, 166 בגובה, ו-275 בבסיס הגלגלים. בהשוואה לגרסת הסטיישן הנוכחית של ה-B4, נראה כי בהחלט ניתן לסמן את המכונית החדשה כמחליפה פוטנציאלית, לפחות בפלטפורמה אותה היא צפויה לחלוק עם ה-B4 החדשה. הפרשי האורך עומדים לטובת האקושיגה בשני ס"מ וכמוהם הרוחב (4.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים (8 ס"מ). ההבדל הגדול והמובן נמצא בגובה עם 19 ס"מ יותר.

רכב פנאי מסוג אחר

שלוש גרסאות תציע סובארו למכונית כשההבדל נמצא ברמת הגימור ובסוג ההנעה – קדמית או כפולה. המנוע יהיה זהה בכולן – בוקסר בנפח 2.0 ליטר אשר מפיק 148 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-19.5 קג"מ ב-3,200 סל"ד. תיבה אוטומטית 4 הילוכים בלבד תוצע בכל הגרסאות.

גרסה רביעית תהיה ה-GT לה מנוע 2.0 ליטר טורבו. כאן הנתונים עומדים על 225 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-33.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד. למנוע זה תשודך תיבת 5 הילוכים אוטומטית. למערכת ההנעה הכפולה בגרסה זאת שלושה מצבים: אינטליג'נט, ספורט וספורט חד.

פרט למנועים, מודיע סובארו כי מכונית זו תתחרה מול יריבים כמו המאזדה 5 ודומיו, אך תתאים גם כרכב פנאי ולא רק בזכות הגג הפנורמי. את שלוש שורות המושבים סידרו בגבהים משתנים, בכדי לאפשר מקסימום שדה ראייה ליושבים ברכב. בכדי לאפשר גם מרווח מאחור ליושבים ולמטען, עושה האקסיגה שימוש במתלי עצמות עצה כפולות מאחור. למתלה שכזה גם מאפיינים דינמיים, עוד תכונה שמדגישה סובארו כקיימת בסטיישן. סידור המושבים וקיפולם, כולל הקדמיים, יוצר רצפה שטוחה שהופכת את המכונית כנוחה לשינה. עוד מקבלים יושבי השורה השלישית אופציה לכריות אוויר צדיות ווילון.

מיפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל נמסר כי על פי המידע שברשותם, בקיץ 2009 תושק האקסיגה באירופה ומייד גם תגיע לישראל. מכונית זו תאפשר לסובארו להתחרות בפלח שוק המיניוואנים הקומפקטיים בעלי 7 מקומות ישיבה, שוק בו סובארו לא זכתה לייצוג עדיין.

שאלת היום: האם תעדיפו את הסטיישן על הסדאן?

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully