וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל עידן תא הדלק המסחרי?

הדר תדמור

17.6.2008 / 12:08

הונדה החלה בייצור מכונית תא הדלק המימנית הראשונה שתשווק בצורה מסחרית. תייצר 200 ב-3 השנים הקרובות

יצרנית המכוניות היפנית הונדה, החלה לייצר את המכונית הראשונה המונעת על ידי תאי דלק מימניים, אשר תשווק באופן מסחרי. המכונית, בעלת ארבעה מושבים, תיקרא הונדה FCX קלריטי, והיא תהיה המכונית המסחרית הראשונה שתפלוט אדי מים. הונדה מתכננת בתחילה את ייצורן של 200 מכוניות במהלך שלוש השנים הקרובות.

תא דלק הוא מנגנון המאפשר הפקת אנרגיה חשמלית ממימן וחמצן, באמצעות תהליך כימי לשילוב בין שניהם, המתרחש בתוך כלי הרכב. חומר הדלק העיקרי בתא הדלק הוא מימן. הונדה טוענת כי למכונית יכולת ניצול דלק טובה פי שלושה ממכונית המונעת על ידי דלק רגיל.

אחד המכשולים העיקריים בהפיכת המכונית למסחרית הוא המחסור בתחנות תדלוק מימן. בנוסף, מבקריה של המכונית המונעת על ידי תאי הדלק המימניים טוענים כי המימן יקר, והמקור הפופולארי ביותר שלו עדיין מגיע מדלק מאובנים.

הונדה דיווחה כי חמשת הלקוחות הראשונים למכונית המימנית ממוקמים במדינת קליפורניה שבארה"ב, בשל קרבתם לתחנות תדלוק מימן. בין הלקוחות הראשונים למכונית נמצאת השחקנית ג'יימי לי קרטיס. המכונית תוצע בקליפורניה בעיקר לליסינג החל מחודש יולי, ותוצע ביפן מאוחר יותר השנה.

הונדה צופה ליסינג של כמה עשרות מכוניות מימניות בארה"ב ויפן ב-2008 וכ-200 מכוניות בשלוש השנים הקרובות. עלות הליסינג למכונית המימנית תעמוד על 600 דולר לחודש.

על אף התחלת הייצור המסחרי של המכונית, נשיא הונדה טקיאו פוקוי אמר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי על מחיר המכונית לרדת כדי שתוכל להימכר בשוק. פוקוי ציין כי אמנם מחירה של מכונית אחת ירד ממאות מיליוני ין לעשרות מיליונים, אך מחירה יצטרך לרדת מתחת ל-10 מיליון ין, או 92 אלף דולר, כדי להפוך אותה למוצר הנמכר בשוק.

"אני חושב שזה ייקח פחות מ-10 שנים עבור הונדה להוריד את המחיר לרמה שתהפוך אותו למוצר לשוק המסחרי", אמר פוקוי. כדי להוריד את מחירה תיאלץ הונדה להקטין את השימוש במתכות יקרות ולתת מענה לחוסר בתחנות תדלוק ולמחיר תאי המימן היקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully