וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכות בטיחות, גם במשאיות

ירון אדרי

18.6.2008 / 13:00

וולוו מרחיבה את היצע מערכות מניעת התאונות האלקטרוניות שלה גם לעולם המשאיות. בטיחות במשקל כבד

את חידושי הבטיחות בעולם הרכב אנו מביאים לכם מדיי יום, אולם לרוב אין אנו מספרים לכם על עולם המשאיות. את שותפינו הגדולים לכביש רובנו מכירים רק מבחוץ, ועל כן פחות מודעים לבעיות בפניהם עומדים הנהגים. וכמו שמערכות בטיחות חשובות למכוניות, כך הן חשובות, ואולי אף יותר, במשאיות.

נהיגה ממושכת היא אחת הבעיות בפניה צריכים להתמודד הנהגים. כאן, מכניסה וולוו מערכת הפועלת בעיקרון הזהה לזה של מערכות התראת סטייה מנתיב. בשונה ממערכות מתקדמות במכוניות, כאן אין תפקידה של המערכת לתקן בעצמה את הסטייה, וזאת רק מתריעה בפני הנהג על ידי צפצוף והודעה במסך מחשב הדרך. במקרים חריגים, היא אף תמליץ לנהג שהגיע הזמן למנוחה. בוולוו מכנים את המערכת 'התראת עזר לנהג' וזאת עובדת באמצעות מצלמה הבוחנת את תוואי הדרך.

שטחים מתים ובעיות ראות הן עוד בעיות בפניהם מתמודדים נהגי המשאיות, למרות ריבוי המראות. באמצעות חיישני רדאר, מתריעה המערכת בפני קיומם של כלי רכב לצידי המשאית באמצעות נורה המותקנת בקורה A וצפצוף. את ההתרעה נותנת המערכת בעת הפעלת האיתות ובמהירות הגבוהה מ-30 קמ"ש. בשעות החשכה, תתווסף למערכת תאורת הצד שתאיר את צדי הכביש.

אחרונה היא מערכת ESP המיועדת למשאיות הסמי-טריילר בהנעה 6X2. כאן, תפקידה של המערכת לייצב את הגורר בעת שימוש בבלמי הנגרר ולמנוע "טלטול" שעלול לגרום לאיבוד שליטה. אנו מקווים שתוספות בטיחותיות אלה ימצאו את דרכן לישראל ואולי בכוחן יהיה להפחית את כמות מעורבותן של המשאיות בתאונות הדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully