וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה לצורך עליה

ירון אדרי

18.6.2008 / 13:47

קרייזלר תנסה להתמודד היישר מול ההיברידיות של ג'נרל מוטורס. הנשק? חיתוך של כ- 20 אחוזים במחירים

מצבה של קרייזלר לא טוב. החברה שהסבה נזקים כלכליים לדיימלר, לא גורמת אושר גם לבעלי הבית החדשים. רק בשבוע האחרון דווח כי הקונצרן יעלה את מחירי המכוניות החדשות (קרייזלר, דודג' וג'יפ) בכדי להתמודד טוב יותר עם ההוצאות הגדולות, וכעת מתברר שמחירים תחרותיים יהיו דווקא לשני דגמים חדשים. הסיבה? מדובר בגרסאות שהביקוש להן הולך וגדל בארה"ב.

הגרסאות ההיברידיות של הדודג' דוראנגו והקרייזלר אספן, אשר עתידות להגיע לשוק בסתיו הקרוב, יהיו זולות בכ-8,000 דולר מהמקבילות של GM. כך מקווים בקרייזלר למשוך אליהם לקוחות אשר תיכננו להפקיד ממונם אצל המתחרה הגדולה. המחיר ההתחלתי צפוי לעמוד על כ-45 אלף דולר (כ-160 אלף שקלים לפני מס).

בשבוע האחרון, פירסמה גם 'מכשירי תנועה', יבואנית קרייזלר לישראל, על אסטרטגייה חדשה בשיתוף עם היצרן לפיה יקבלו כל הדגמים הנמכרים אצלנו להנחות גדולות. עיון במחירון החדש מגלה הנחות בגובה של עשרות אלפי שקלים. ג'יפ קומנדר למשל, יזכה להנחה של 70 אלף שקלים ויעלה 339 אלף שקלים. הנחה זהה תקבל גם הקרייזלר 300C שעבורה יידרשו כעת 300 אלף שקלים. בקצה השני של המחירון נמצא הקאליבר של דודג' שמחירו יעמוד על 150 אלף שקלים, הפחתה של 5,000 שקלים.

האם חיתוך המחירים הגס מגיע באמת מתוך אסטרטגיה משותפת ליצרן או שמא מדובר על קשיים במכירות? קונצרן קרייזלר עמד בעבר לא פעם בפני בעיות שסיכנו את המשך קיומו והצליח לשרוד בעיקר לאחר שזכה בסיוע כלכלי מהמדינה, אולם הפעם נראה כי סיוע שכזה לא נמצא על הפרק. למצב העגום למדי חייבת גם 'מכשירי תנועה' להתאים עצמה, ומגיבה בהורדות מחירים המושפעם גם משער הדולר הנמוך. כך, מקווים למשוך לקוחות חדשים ובעיקר את אלו שבחרו לפזול ולנסות את כוחם ביבוא אישי של מותגים אלה לישראל.

צרות באות בצרורות

בהמשך לתקופה הקשה שעוברת על הקונצרן, נראה כי יש לקרייזלר בעיות גם עם המוצרים עצמם. במקביל לידיעה זאת, מודיע 'המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים של משרד התחבורה האמריקני', ה-NHTSA, על קריאת תיקון (Recall) למכוניות מדגם ג'ורני של דודג'. מדובר בכ-7,000 מכוניות בגרסת מנוע V6 שנמכרו בארה"ב.

הקריאה לתיקון מתייחסת לתפס פגום של אחת מצמות החיווט במנוע. השתחררות הצמה והמגע עם מסגרת הסרן, עלולה לגרום להתחממות והתלקחות אש בתא המנוע.

את הג'רני החדש מתכננת קבוצת מכשירי תנועה להשיק בישראל בסוף חודש יוני וסביר להניח שהתקלה המדוברת תתוקן עוד לפני זה ימסר ללקוחות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully