וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים לאופל

ירון אדרי

19.6.2008 / 10:31

מערכת בטיחות חדשה תאפשר למשפחתית הגדולה החדשה של אופל לזהות תמרורי הגבלת מהירות ואיסור עקיפה

אופל מכוונת את האינסינייה, המשפחתית הגדולה החדשה, היישר אל מול מובילות הסגמנט. אם כך, חשוב שהמכונית תציע מפרט בטיחותי גבוה ולא רק איכות ונוחות. כאן נכנסות לתמונה שתי מערכות חדשות אותן פיתחה אופל יחד עם חברת 'הלה', שבבסיסן נמצאת מצלמה הממוקמת בסמוך למראה המרכזית ומצלמת את הדרך מלפנים.

ראשונה היא מערכת התראה בפני סטייה מנתיב. זאת עובדת בדומה למערכות שכבר הציגו מספר יצרניות, ומתריאה בעת זיהוי סטייה מנתיב הנסיעה. כך, באמצעות חיווי קולי וחזותי, היא מצמצמת את הסיכוי לתאונה בעיקר בעת הירדמות, איבוד ריכוז או התעסקות בדברים אחרים במהלך הנהיגה.

מתקדמת יותר היא המערכת החדשה לזיהוי תמרורים. זאת, תרה אחר צורות עגולות הממוקמות במרחק של 100 מטר מלפנים בשולי הדרך (תמרורי הוריה) ובעת זיהוי, היא מנסה להתאים את המספרים הכתובים בהם למידע השמור בזכרונה. עם מציאת התאמה, יופיע התמרור במרכז לוח המחוונים שמול הנהג. במידה ומופיע תמרור האוסר עקיפה, תעדיף המערכת להציג אותו במקום את תמרור המהירות.

מערכת זאת תופיע כאופציה לאינסינייה בתחילת 2009, ואופל מציינים כי בעתיד היא תגיע לדגמים נוספים. היות ובעלת הבית של אופל היא ג'נרל מוטורס, ייתכן ונראה מערכת זאת בעתיד גם בשאר מותגי הקונצרן.

שאלת היום: מה תעדיפו במכונית החדשה שלכם, אבזור נוחות או אבזור בטיחות?

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully