וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצרניות האמריקניות ממשיכות לסבול

נמרוד הלפרן

21.6.2008 / 10:04

מהלומה נוספת למגזר הרכב בארה"ב: S&P שוקלת להוריד דירוג האשראי של ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר, על רקע העלייה במחירי הדלק

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) שוקלת להוריד את דירוג האשראי ליצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב - ג'נרל מוטורס (סימול GM), פורד (סימול F) וקרייזלר, הנמצאת בשליטת קרן סרברוס, מבעלי בנק לאומי - על רקע חשש כי נסיקת מחירי הדלק גורמת נזקים כספיים למגזר הרכב האמריקאי.

S&P מסרה עוד כי תשקול להוריד גם את דירוג האשראי של זרועות הפיננסים של יצרניות הרכב. חברת דירוג אשראי נוספת, מודי'ס, הורידה היום את תחזית האשראי של פורד ל"שלילי". בעקבות הודעת S&P נפלה מניית GM ביותר מ-6% במסחר בוול סטריט, ומניית פורד צנחה ב-8.5%.

"במבט קדימה, קשה לצפות עד כמה יתדרדר המצב", אמר אנליסט S&P, רוברט שולץ, בראיון לתחנת הטלוויזיה של בלומברג. "הערכנו כי הדבר הנכון לעשות הוא לבדוק את המצב של שלוש חברות אלה, ולבחון איזה התפתחויות צפויות בשוק זה", הוסיף. דירוג האשראי הנוכחי של S&P לשלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב הוא B - חמש דרגות מתחת לדרגת השקעה.
שולץ הביע דאגה מתזרים המזומנים העתידי של יצרניות הרכב בארה"ב, לנוכח תחזיות המכירות לשנה הנוכחית ולשנת 2009. "השחיקה בביקוש לרכבי שטח וטנדרים מדאיגה במיוחד", ציין.

פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב אחרי GM, הזהירה היום כי הפסדיה צפויים להתרחב בעקבות נפילה חדה במכירות הטנדרים הגדולים של החברה, לאחר שמחיר הבנזין בארה"ב נסק לשיא של 4 דולר לגאלון. מכירות הטנדרים והמשאיות הקלות של פורד בארה"ב נפלו ב-26% בחודש שעבר. פורד מסרה עוד היום כי זרוע המימון של החברה, פורד מוטור קרדיט, אף היא עשויה לרשום הפסדים.

פורד גם הורידה היום את תחזית מכירות מגזר הרכב בארה"ב לשנה הנוכחית לטווח של 14.7-15.2 מיליון כלי רכב. מספר כלי הרכב שנמכרו בארה"ב בשנה שעברה הסתכם ב-16.1 מיליון - ירידה של 2.5% לעומת השנה הקודמת והמספר הנמוך ביותר מאז שנת 98', לפי נתוני חברת אוטודאטה. אנליסטים צופים ירידה במכירות השנה לפחות מ-15 מיליון יחידות - הרמה הנמוכה ביותר זה 15 שנה. ממוצע המכירות השנתי בעשור הנוכחי היה 16.8 מיליון כלי רכב. נקודת השפל של תעשיית הרכב האמריקאית במהלך שני העשורים החולפים היתה שנת 91', במהלכה נמכרו 12.3 מיליון רכבים בלבד בארה"ב.

GM, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, דיווחה מוקדם יותר החודש כי מכירותיה בארה"ב נחתכו בקרוב לשליש בחודש מאי, על רקע נטייה גוברת בקרב הצרכנים בארה"ב להעדיף רכישת מכוניות קטנות יחסית על פני דגמים זוללי דלק. פורד דיווחה על נפילה של 16% במכירותיה בחודש שעבר, ואילו קרייזלר רשמה נפילה של יותר מ-25% במכירותיה בחודש מאי.

GM הודיעה בתחילת החודש כי תשקול להפסיק לייצר את רכב השטח האימתני האמר, על רקע נסיקת מחירי הבנזין אשר פגעה קשות במכירות של רכבים זוללי דלק. כמו כן הודיעה החברה כי תסגור ארבעה מפעלים בצפון אמריקה לייצור רכבי שטח וטנדרים, ותגדיל את היקף הייצור של מכוניות קטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully