וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום עם הראלי

קרוס קאונטרי

22.6.2008 / 10:55

בחום כבד מאוד, זינקו עשרות מתחרים אל ראלי השלום הישראלי, מהכינרת ועד אילת. בשנה הבאה, אולי גם הירדנים ייקחו במירוץ חלק

חם, חם בטבריה. מטבע הלשון שהחדירו לחיינו שלישית הגשש החיוור כמו קיבל משמעות חדשה בימים החמים של אמצע חודש יוני, כשעשרות חובבי ספורט מוטורי הגיעו לאזור כדי לקחת חלק באירוע ראלי השלום, מסע 'קרוס קאונטרי באחה' שהופק תוך שיתוף פעולה בין רשת הטלוויזיה הצרפתית "גיסין" לבין ליגת 'באחה ישראל' של נעם היימן.

והיה חם, לא רק בטבריה. ההתמודדות עם המסלול הארוך, מרמת הסירין בצפון ועד אילת בדרום, תנאי הקרקע השונים, הניווט הקשה והמתח התחרותי שנוצר בין הצוותים בקטגוריות השונות, העלו את ברומטר החום לגבהים חדשים.

על פי מודל הקיים באירועי קרוס קאונטרי FIA נפרש האירוע על פני שלושה ימים. היום הראשון (יום ג') הוקדש למקצה דירוג – פרולוג באורך של 10 ק"מ, בדיקות מנהלתיות ופתיחה רשמית של האירוע שהתקיימה במלון בטבריה.

צרפתית באוזניים

צליל השפה הצרפתית, כמות המשתתפים הגדולה וחגיגיות הפתיחה הביאו עמם ריחות של חו"ל. עד לשעות המאוחרות של הלילה, נשמעו בלובי המלון שיחות ודיונים על המיקומים בהזנקות, הניווט ואף תכנונים אסטרטגיים להתנהלות לאורך היומיים התחרותיים והמסלול הארוך והמפרך אשר עמד בפניהם. 630 קילומטרים תחרותיים אשר חולקו לחמישה סטייג'ים (שלושה ביום ד' ושניים ביום ה') בניהם 150 ק"מ של דרכי קישור.

הצוותים ניווטו את דרכם מאדמות החמרה והבזלת של רמת הסירין, דרך השטח המסולע ומיוער של רמות מנשה ועד לקטע הדרומי, מתל צפית, לכיוון אדמות הלס המיושבות בצפיפות על ידי בדואים באזור ערד. הקטע הזה הצריך ריכוז מרבי מהנווטים ובחירה מדויקת של הציר בין עשרות שבילי הבדואים הפזורים באזור.

משם, בשבילים הזרועים אבנים וסלעים, אשר בלית ברירה גרמו להורדה בקצב הנסיעה על מנת לשמור על כלי הרכב ולהימנע מפנצ'רים, בדרך לנקודת הסיום של היום הראשון באזור עבדת.

מאבקים כבר ביום הראשון

כבר במהלך היום הראשון היה ברור שצפוי מאבק על המקומות הראשונים בקטגוריות. ביום השני חזרו הצוותים במסלול הפוך על קטע הדרך הקשה והמתיש שבין עובדת לערד ומשם לכיוון נאות הכיכר. האירוע העלה הילוך כשפגשו המתחרים את שבילי העפר המהירים בציר המערכת בערבה עד לסיום בנחל רודד בואכה אילת.

בקטגורית הבכירה של הרכבים - באגי T1 4X4 - התנהלה ההתמודדות הקבועה והצמודה בין צוות פוינטר (רז הימן והלל סגל) לבין צוות גתוס – כל גדר (שי שמעוני ואביב ספקטור) כשלהתמודדות מצטרף צוות שברולט ישראל (דרור כהן ויונתן לוינסון רונן אלבז).

שי שמעוני מסיים את היום התחרותי הראשון בפיגור של 20 דקות אחרי רז והלל בשל תקלה בגיר. הגיר הסורר הוחלף במהלך הלילה, והצוות מזנק ליום השני במטרה לצמצם את הפער שנוצר בינם לבין צוות פוינטר. שלושה פנצ'רים כאשר ברשותם רק שני צמיגים להחלפה וההמתנה לצמיג החילופי, גוזלים זמן יקר והם מסיימים במקום השני אחרי רז והלל.

כ-30 עד 40 ק"מ מקו הסיום, פוגעת אבן ברדיאטור ברכב הסילברדו של דרור כהן ומאלצת אותו לעצור, אך תיקון מהיר בשטח מאפשר לו להמשיך במירוץ ולהתמקם במקום השלישי בקטגוריה.

שוברים, מתקנים וממשיכים

בקטגורית T2 מכתיבים את הקצב גל שחם ובן לאוטבך (צוות מוטורוני) כשהם מוביל בסיום היום הראשון. בית פיוזים שעלה באש וכובה עם ההזנקה ליום השני, אינו מונע מאיציק בריל וחזי בצלאל (צוות רמות פטרוטק) לצמצם דקות רבות מהפער שנפתח בינם לבין גל ובן ביום הראשון, אך בעיות במערכת הבלימה מכריעות את הכף וצוות רמות נאלץ לפרוש. מבעיה דומה סובל גם צוות מוטורוני (יפתח שובל וצחי הרצוג) וגם הם פורשים ביום השני.

קריסה של מערכת ההיגוי כ-50 ק"מ לפני הסיום, מאלצת את ניצן שקל וגדי חן (צוות טלפארמה) לעבור ל'מוד' נהיגה זהירה עד לסיום והם עולים על הפודיום במקום השלישי. במקום השני אחרי גל שחם ובן לאוטבך (צוות מוטורוני) זוכים צוות משק כרמי – אייל חטואל ואיציק כרמי.

מאבק מפתיע התנהל בקטגורית T2S. את היום הראשון מסיימים יובל מלמד ומיקי יוחאי (צוות סובארו, איתוראן, פז שמנים, BFGoodrich) אחרי החלפת ציריה ושאננות מה, במקום השני אחרי ערן גאנה ואריה סבן (צוות אלקנה) בהפרש של 8 דקות. ליום השני יוצאים יובל ומיקי, עם הסובארו פורסטר הסטנדרטית (שהרבה לחשושים היו סביב יכולתה לשרוד את שבילי האבנים והסלעים אשר היו חלק מהמסלול) במטרה לצמצם את הפער שנפתח בינם לבין הטיוטה של צוות אלקנה. נהיגה מחושבת ומהירה וניווט מדויק מביאים אותם לא רק לסגור את פער הזמנים אלה אף להגדילו לטובתם ולהציבם במקום הראשון על הפודיום. צוות אלקנה מסיים במקום השני שבמקום השלישי מתמקם צוות אוטוויק (ויקו אסולין ואייל אפרתי) במגנום.

בקטגורית הבאגים T1 2x4 עולים על הפודיום במקום הראשון צוות 'אליאנס ורד' (גלעד מוניקנדם, שי יחיאלי ושילה שפיגל) שפרט לצריה שהוחלפה, עברו את המסלול ללא תקלות. במקום השני מתמקמים צוות 'עידן הגז' (לירן דיכטר, דודי פרץ ואורי גולדשטיין) ובמקום השלישי צוות 'כפר מסריק' (ניר שני ועמרי רשף) .

במקום הראשון בקטגורית האופנועים המקצועית ובמקום הראשון הכללי זוכה יוני לוי (סוזוקי – עופר אבניר) שהפך לו להרגל לעמוד בראש הפודיום עם בקטגוריה וגם במיקום הכללי. יובל שרון (קאן אם) מסיים ראשון בקטגורית הטרקטורונים המקצועית ובקטגורית הרייד מתמקמים במקום הראשון אורי גרוס וערן שני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שאול מופז בטלפון

ראלי השלום, האירוע המוטורי הארוך והקשה של השנה, הסתיים ביום חמישי, בתהלוכה ססגונית של אופנועים, טרקטורונים ומכוניות מנחל רודד שבכניסה לאילת ועד ללגונה אשר במרכז מתחם המלונות ובטקס חלוקת גביעים חגיגי בנוכחות ראש עירית אילת, נציג המשטרה – מפקד המרחב, ברכות מפיו של שר התחבורה שאול מופז (שהועברו טלפונית) ומכובדים נוספים, אשר באו לחלוק כבוד למשתתפים.

החזון והשאיפה של מארגני האירוע לקראת 2009, הוא יצירת אירוע בינלאומי אשר בו ייקחו חלק גם שכנינו ממצרים ירדן.

תוצאות סיום - ראלי השלום 2008

באגי – T1 4x4:
1. רז הימן והלל סגל (פוינטר, מיצובישי)
2. שי שמעוני ואביב ספקטור (גתוס, ד.נ. כל גדר)
3. דרור כהן ויונתן לוינסון (שברולט)

T2:
1. גל שחם ובן לאוטרבך (מוטורוני, דרך הים)
2. אייל חתואל ואיציק כרמי (משק כרמי)
3. ניצן שקל וגדי חן (טלפארמה)

T2 st:
1. יובל מלמד ומיקי יוחאי (סובארו, איתוראן, פז שמנים, BFGoodrich)
2. ערן גנא ואריה סבן (שרותי רכב אלקנה)
3. ויקו אסולין ואייל אפרתי (אוטוויק)

באגי – T1 2x4:
1. גלעד מוניקנדם, שי יחיאלי ושילה שפיגל (אליאנס - ורד)
2. לירן דיכטר, דודי פרץ ואורי גולדשטיין (עידן הגז)
3. ניר שני ועמרי רשף (כפר מסריק)

רייד:
1. עומר היימן ואורי גרוס
2. אשכנזי שלומי ודודאי מאיר
3. קובי גלאור ומאיר דן

טרקטורונים מקצועי:
1. יובל שרון
2. תומר וולף
3. אלי אוחיון

טרקטורונים רייד:
1. גיל אלמדווי
2. גיא ורברג
3. גיל תימור

אופנועים מקצועי:
1. יוני לוי
2. ערן וולנברג
3. זיו כרמי

אופנועים כללי:
1. צליל ונדרהורן
2. גיא גרשון
3. גדעון בן שמואל

אופנועים עד 250 סמ"ק:
1.אייל ברלה
2. ארז ביבי
3. רום בן אליהו


* חברת קרוס קאונטרי היא חלק מצוות סובארו

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully