וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זום זום עם הסביבה

ירון אדרי

23.6.2008 / 12:11

מאזדה מציגה תוכנית רב שלבית לצמצום צריכת הדלק ב-30 אחוזים בממוצע. בנוסף, תציג עוד השנה מנוע מימן סדרתי

עתיד ירוק גם למאזדה. יצרנית הרכב היפנית מודיעה היום על תוכנית רב שלבית לשיפור איכות הסביבה. המטרה – להפחית את צריכת הדלק ב-30 אחוזים בממוצע בכל היצע הדגמים עד לשנת 2015. בכך, מצטרפת מאזדה ליצרניות נוספות בעולם שכבר יצאו בהצהרות דומות.

במרכז התוכנית עומד דור חדש של מנועים שיחל להיכנס לשוק בהדרגה. ב-2009 יהיה זה מנוע ביודלק E85 המיועד לצפון אירופה ואמריקה, ב-2010 מנוע רוטורי חדש המוזן בהזרקת דלק ישירה וב-2011 מנועי בנזין ודיזל שיקבלו גם הם הזרקת דלק ישירה וכמו כן מערכת 'Smart Idle Stop System' לכיבוי המנוע בעת עמידה. עוד תשקיע מאזדה בפיתוח פלטפורמות קלות יותר שיפחיתו את משקל המכוניות ב-100 ק"ג ויותר, ובחומרים ביולוגיים לייצוא אריגים ופלסטיק לתא הנוסעים.

גם בתחום המימן משקיעה מאזדה רבות מאז 1991. לאחרונה, קיבלה הפרמאסי (מאזדה 5 אצלנו) המימנית את אישור הממשלה היפנית לנוע בכבישים לצורכי ניסוי ועל פי הודעת החברה, עוד השנה ניתן יהיה להציג גרסה סדרתית שלה. בכך תצטרף מאזדה להונדה שעשתה זאת בשבוע שעבר. לפרמסי מנוע רוטורי הפועל על מימן או דלק, הספקו 150 כ"ס וטווח נסיעתו 200 ק"מ. בשלב הבא ישוו את הספק המנוע לזה של מנועי בנזין בנפח 3.0 ליטר וטווח הנסיעה יוכפל.

שאלת היום - האם איכות הסביבה עומדת לנגד עינכם בשיקולי הבחירה של רכב חדש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully