וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגלי הצריכה של אודי

ירון אדרי

24.6.2008 / 15:50

אודי שולחת 11 מכוניות מדגם A4 TDI לתחרות מיוחדת במינה. האם ניתן לעבור 1,650 ק"מ על מיכל דלק אחד?

צריכת דלק הפכה לנושא החם ביותר בעולם הרכב לאחרונה, הן בגלל המחיר והן בגלל זיהום האוויר. באודי החליטו לבדוק איך בא לידיי ביטוי השילוב בין השניים בתנאי אמת, ולצורך המשימה נבחרה גרסת ה-2.0 ליטר TDI של ה-A4 בגרסת ה-120 כ"ס. 11 מכוניות, כולן בצבע לבן, תשתתפנה בתחרות בסופה תנצח הקבוצה שביזבזה הכי מעט. רק בשביל לסבר לכם את האוזן, אורך המסע הוא 1,650 ק"מ כשהתנאי היחיד הוא לעשות אותם על מיכל אחד. עם 65 ליטרים של סולר, מדובר על צריכת דלק של קצת יותר מ-25 ק"מ לליטר.

המסע יארך בשני סבבים כאשר מנצח יוכרז בכל אחד מהם. הסבב הראשון הוזנק אמש בבאזל ויסתיים מחר באותה נקודה, כשבדרך יגיעו הנהגים עד לוינה ומשם בחזרה. הסבב השני יהיה הפוך, מוינה לבאזל ובחזרה, כשהזינוק יהיה ב-27 ליוני. מעניין אם יש קשר למשחקי היורו בכדורגל הנערכים בערים אלה בדיוק.

בהתחשב בנתונים הכתובים במפרט הטכני של המכונית, נראה כי יהיה קשה לעמוד במשימה. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת של ה-A4 TDI עומדת על 19.6 ק"מ לליטר, מה שיעצור את המכונית כ-400 ק"מ לפני יעדה. גם הצריכה הרשמית מחוץ לעיר, 24.4 ק"מ לליטר, תגרום לנהגים לעשות את 65 הק"מ האחרונים ברגל. כאן חשוב לקחת בחשבון כי הדרך כוללת בעיקר כבישים מהירים, אך הנהגים יעברו גם בשטחים עירוניים שם הצריכה יותר גבוהה. נהגים שיעמדו במשימה, יפלטו כ-100 גרם של CO2 בכל ק"מ במקום 134 הרשמיים.

במסע וואלה! רכב אותו ערכנו לפני כשבועיים, השתתפה הג'טה של פולקסווגן לה מנוע 1.9 ליטר TDI. במהלך המסע, הציגה המכונית צריכת דלק של 12.6 ק"מ לליטר בתנאי נהיגה מאומצים, ו-18.9 ק"מ לליטר בנהיגה רגועה בכביש המהיר בהשוואה ל-20 הרשמיים. האם המשימה אותה הציגה אודי ברת ביצוע? ייתכן, אך מה שבטוח הוא כי אסור להתפתות ללחוץ על הדוושה.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully