וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם קסדה או בלי קסדה?

דניאל שמיל

25.6.2008 / 8:46

לקראת ההצבעה על החוק לביטול "חוק הקסדה". 'אור ירוק': המשק ירוויח 77 מיליון דולר באם לא יבוטל החוק

חובת חבישת קסדה תחסוך למדינה 77 מיליון דולר בחמש שנים; זאת, מכיוון שתקטין את תמותת רוכבי האופניים ב-43% ואת מספר האשפוזים ב-42% בחמש שנים. כך עולה מנייר עמדה שהגישה לכנסת עמותת 'אור ירוק' לבטיחות בדרכים.

נתונים אלה, המבוססים על מקרי בוחן בעולם, הוגשו לקראת ההצבעה בקריאה טרומית על החוק לעידוד תחבורת אופניים, שתתקיים מחר, שצפוי לבטל את חוק הקסדה - המחייב כל רוכב אופניים לכבוש קסדה בעת רכיבה. עמותת 'אור ירוק' היא אחת המתנגדות הבולטות לחוק החדש, שיזמו חברי הכנסת מיכאל מלכיאור ודב חנין, שכן יש בו סעיף המבטל את חובת חבישת הקסדה בעבור מי שחצה את גיל 16.

ואולם, התומכים בחוק סבורים כי הוא יעלה את שיעור הרוכבים באופניים, שחיוב השימוש בקסדה מרתיע אותם. בהצעת החוק נכללים סעיפים נוספים כמו חובה לסלילת שבילי אופניים בכל רשות מקומית שבתחומה יותר מ-5,000 תושבים, אפשרות להסיע אופניים ברכבת ובאוטובוס והתקנת מקלחות לטובת רוכבי האופניים במבני משרדים, תעשייה וחינוך. הממשלה הביעה התנגדות לחוק בשל עלותו הגבוהה.

יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים, תומך בחוק החדש ואומר בתגובה: "קשה ובעייתי לערוך תחשיבים מספריים, מכיוון שאין נתונים על היקף הנסיעה באופניים בישראל, על היקף הפגיעות ועל הסיבות להן". עוד הוסיף: "בדקנו את המצב באוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה, שבהן יש חובת חבישת קסדה, וראינו שמספר רוכבי האופניים ירד ומספר התאונות עלה".

שמואל אבוהב, מנכ"ל 'אור ירוק', אמר: "מדיניות עידוד רכיבה על אופניים נתמכת על ידינו, אבל קסדה מצילה חיים, ומפחיתה את עוצמת הפגיעה, אפילו בתאונה קשה. בנוסף ילדים מתנהגים כפי שמתנהגים בבית. ואם ההורים לא יחבשו קסדה, גם הם לא יחבשו".

שאלת היום: איך אתם מעדיפים לרכוב על האופניים שלכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully