וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טהורת גזע

25.6.2008 / 11:52

האם ה-911 טורבו זקוקה לחיזוק הגבריות? האמן משפרת את המנוע ואפילו מקצצת את הגג, לטובת הביצועים כמובן

כנראה שלא יהיה סוף לגרסאות המשופרות של ה-911 האגדית. הפעם סדנת השיפורים הגרמנית 'האמן' מנסה את כוחה, עם גרסת הטורבו. כהרגלם, החבר'ה בהאמן נוהגים לקחת מכוניות ספורט שונות ממספר יצרניות, לשנות את העיצוב לאגרסיבי יותר, להוסיף קצת סוסים ולגבות על כך הון. אולם הפעם, בהאמן החליטו ללכת קצת יותר רחוק, גם אסוציאטיבית. שמה של הגרסה המשופרת החדשה שלהם ל-997 טורבו נקראת סטאליון (Stallion), כלומר, סוס הרבעה גזעי שרק מחכה שמישהו יוריד ממנו את הרסן כדי...

ה-911 של פורשה הייתה, הנה ותמיד תהיה טהורת גזע, אבל לדעת סדנת האמן, כדי שזו תהיה ראויה להיקרא סטאליון, יהיה עליה לעבור מספר שינויים. מתחילים מבחוץ אל הפנים – הגוף המפוסל שלה שונה משמעותית ביחס לדגם המקורי, ולא, אנו לא רק מתכוונים אל הפגושים, הספוילרים והחצאיות שמעטרות את גופה ומשפרות את זרימת האוויר סביבה, אלא בעיקר לקיצוץ הכואב בגג. בעלי המלאכה בהאמן לקחו ביד מסורים גדולים וקיצרו את קורות הגג ב-8 סנטימטרים שלמים, כדי להנמיכו. לטענתם, קיצוץ זה משפר מאוד את נתון התנגדות האוויר שלה ולכן מוסיף לא מעט לביצועים ומפחית את צריכת הדלק. בשביל היופי הם התקינו גם דלתות שנפתחות כלפי מעלה ולא לצדדים.

630 סוסים באורווה

אם אתם נוהגים לעקוב אחר חדשות השיפורים כאן בוואלה! רכב, נתון של 630 סוסים מה-911 אולי לא יגרום לכם לעקם את האף, אבל הוא בטח שלא ירשים, שכן לא מעט סדנאות כבר הצליחו לחלץ יותר, הרבה יותר סוסים ממנוע הבוקסר המוגדש של פורשה. אבל לנתוני הביצועים, כבר יהיה קשה להישאר אדישים.

האמן עשו למנוע הזה טיפול שורש מקיף והחליפו בו רכיבים רבים כמו את שני מגדשי הטורבו בעלי המניפות בגיאומטריה משתנה לאחרים גדולים יותר, התקינו צנרת פליטה גדולת קוטר אשר עשויה מנירוסטה, יישרו את זרימת האוויר בכניסה למנוע ולבסוף עדכנו את תוכנת ניהול המנוע בהתאם לשינויים. התוצאה היא כאמור קפיצה מ-480 כ"ס מקוריים אל 630 סוסים ב-6,300 סל"ד ושיפור של 6 עשיריות השנייה במיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש (3.3 שנית אחרי השיפור) ומהירות מרבית מסחררת של 359 קמ"ש.

שליטה ופינוק

כדי להשלים את חבילת השדרוגים של הסטאליון, האמן עברו לטפל גם במתלים. הכוח הרב והיכולת להגיע למהירויות גבוהות דרשו גם את הנמכת המרכב ב-20 מ"מ לטובת האווירודינמיות וחידוד ההתנהגות וזאת נעשה על ידי קפיצים חדשים שכוילו במיוחד עבורה על ידי האמן.

גם החישוקים המקוריים הוחלפו באחרים מעוצבים יותר בצבע שחור שמידותיהם ומידות הצמיגים שהולבשו עליהם הם 245/30 R20 מלפנים ו-325/25 R20 מאחור, לטובת המראה והאחיזה כמובן.

ולסיום, מגיע הטיפול בתא הנוסעים, שם הוחלפו כל הריפודים וחומרי הדיפון בעור איכותי בכל צבע שתבחרו וידית ההילוכים והדוושות עשויים כעת מאלומיניום להשלמת המראה הספורטיבי.

האמן לא מציינים דבר אחד בנוגע לסטאליון – המחיר, אבל זה צפוי להיות גבוה משמעותית מזה של ה-911 טורבו ה'עממית'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully