וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבים למאבק אינטרנטי

קנגל, גל ספיר, ריידרס

25.6.2008 / 16:17

התאגדות של רוכבי דו-גלגלי קוראת ברשת האינטרנט למאבק בחוק שעשוי לדרוש לבישת אפוד זוהר בעת רכיבה

בשנתיים האחרונות הופך האינטרנט למרכז הכוח בתחומים רבים, אך נראה כי ענף הרכב הדו גלגלי הינו הוא זה אשר הצליח לרתום את העולם הווירטואלי באופן הרחב ביותר לקידום מטרותיו ומאבקיו. לאחר שדיווחנו בעבר על מאבק קהילת רוכבי הדו גלגלי בארץ כנגד גזרות הביטוח וסיקרנו את פעילות ועד הפעולה שהוקם לצורך אותו מאבק מאתרי אינטרנט וקהילות, מסתמן מאבק חדש באופק.

הצעת חוק פרטית של חבר הכנסת דוד אזולאי, ככל הנראה תחייב רוכבים לרכב על אופנועים וקטנועים כאשר הם לבושים בווסט הזוהר המוכר לכולנו מכלי הרכב ה'רגילים'. ח"כ דוד אזולאי, בוגר ישיבה תיכונית וסמינר למורים (ממ"ס) מסיעת ש"ס, הזדרז להעלות הצעת חוק פרטית שתחייב כל רוכב דו גלגלי, לנוע בצירים בין עירוניים, כאשר הוא לבוש באפודה מחזירת אור.

בקריאה שהועלתה בפורומים השונים בהם גולשים רוכבים, פנו יוזמי המאבק בבקשה לפנות אל הח"כ היוזם בפקסים, מיילים וטלפונים. הפניה לרוכבים הגולשים נעשית באותן קהילות, במטרה להבהיר כי הצעת חוק זו פוגעת באוכלוסיה שלמה. בשיטוט בין האתרים השונים, מצאנו הצעות לנוסחים שונים של פניות, לאלו אשר לא בטוחים בניסוח. הצעות הפניה אשר אמורות להציג טיעונים הגיוניים ורלוונטיים בפני מציע החוק.

בין הטיעונים השונים צדה עיננו את המשפטים הבאים "... וסט זרחני לא בנוי לרכיבה במהירויות בין עירוניות, הוא יתנפנף וייקרע מהר מאוד, מה שרק יפגע בבטיחות הרוכב שהנפנוף יפריע לו בכל מהירות מעל 40-50 קמ"ש..." או את העובדה כי " מעולם לא נערך שום מחקר שיוכיח את יעילותו של כזה ווסט אל מול פגיעתו בתפקודו של הרוכב, לאור העובדה שווסט שכזה עשוי מחומרים המתבלים במהירות ושאינם עמידים בפני פגעי מזג האוויר שרוכב אופנוע חשוף אליהם..." לגולשים מוצעת גם הטענה כי "... רוכבים רבים נושאים על גבם תרמילים או תיקי גב. לבישת ווסט זרחני במצב כזה תהיה בלתי אפשרית מעל לתיק הגב, וממילא לבישתו מתחת לתיק מאבדת באופן מיידי מעצם תפקודו..." ואלו רק חלק מההצעות.

נציין כי בישיבת וועדת הכלכלה של הכנסת בדיונה בנושא, הועלו טענות רבות נגד הצעה זו כאשר הובאו לדיון מול מומחי בטיחות, יועצים, אנשי מקצוע מהענף ומדריכי רכיבה שהוזמנו על מנת להביע את דעתם המקצועית בנושא אולם לא נראה כי ח"כ אזולאי השתכנע מסוללת המומחים הזו וממשיך לקדם את הצעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully