וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאררה הכפולה

ירון אדרי

26.6.2008 / 10:55

בהמשך לחשיפת ה-911 החדשה, מציגה פורשה את גרסאות ההנעה הכפולה. כשהאלקטרוניקה תורמת עוד לביצועים

במקביל לחגיגות ה-60 שלה, חשפה פורשה את ה-911 החדשה שם עיקר השינויים הם במכלולים הטכנולוגיים. כעת מספרים לנו בפורשה גם על גרסאות הקאררה 4 וקאררה 4S החדשות (קופה וקבריולה), שפרט למנועים ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים, מקבלת מערכת הנעה כפולה אלקטרונית.

ההנעה הכפולה מבוססת על מערכת בקרת המשיכה PTM שפותחה במקור עבור ה-911 טורבו, שתחליף את הקלאץ' הוויסקוזי של הגרסה היוצאת. כעת, חלוקת הכוח נעשית בצורה מדוייקת יותר כשכל גלגל מקבל בדיוק את הדרוש לו בהתאם לתנאי הנהיגה והכביש. שיפור נוסף הוא בין הצירים כשזה הקדמי מסוגל לקבל עד 100 אחוזים מכוח המנוע לעומת 40 אחוזים בגרסה הקודמת. כל זה מאפשר ל-4 להציג התנהגות כביש טובה הרבה יותר מקודמתה. עוד כוללת המערכת דיפרנציאל מוגבל החלקה לציר האחורי.

מבחינת מנועים, את הקאררה 4 יניע מנוע ה-3.6 ליטר החדש לו הספק של 345 כ"ס ואת ה-4S מנוע ה-3.8 לו 385 כ"ס. תודות להזרקת דלק ישירה, המנועים חזקים ויעילים יותר ובתמורה מציגים שיפור בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. כאופציה, תוצע תיבת ה-7 הילוכים PDK כפולת המצמדים שתחליף את תיבת הטיפטרוניק S. לזאת ביצועים עדיפים שדוחקים עוד יותר את התיבות הקודמות, כולל את הידנית.

שאלת היום: עם תיבות הילוכים כדוגמת ה-PDK, האם תם עידן התיבות הידניות?

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully