וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השור שלא מפסיק להאיץ

ירון אדרי

29.6.2008 / 10:43

סדנת 'אדו קומפטישן' מצליחה לסחוט מהגייארדו סופרלאגרה עוד קצת כ"ס ומהירות. ואיך היא לעומת R8 משופרת?

כמו כל יצרנית 'על' שמכבדת את עצמה, גם ללמבורגיני יש גרסה קרבית למכונית קרבית. וכמו לכל גרסה שכזאת, גם כאן אפשר למצוא את כשרונם של המשפרים. הפעם אלה הגייארדו סופרלאגרה וסדנת אדו קומפטישן, שברזומה שלה כבר נמצאת המורצ'ילגו LP640.

עם הגדלת סעפת היניקה ופילטר האוויר שבה, הגדלה תואמת למערכת הפליטה וכמובן שינויים נדרשים במחשב ניהול המנוע, העלו באדו את הספק מנוע ה-V10 ל-560 כ"ס. אמנם מדובר על תוספת של 30 כ"ס, אך אלה מעלים את המהירות המרבית ל-320 קמ"ש (שהם 6 קמ"ש יותר מהרגיל). אולם לא כאן טמון השיפור הגדול – עם 3.7 שניות ל-100 קמ"ש (שזה בערך חצי שנייה מהרגיל), טוענים באדו כי הגייארדו "לא יכולה להיות מהירה יותר". מי אנחנו שנשבור להם את המילה.

מי שכן ניסתה לשבור את המילה היא ה-R8 של סדנת MTM, זאת שזכתה השנה בגרנד פרי המשפרים בתואר השיפור הטוב ביותר למכונית ה'על' של אודי. בגליון יולי שיצא ממש בימים אלה, מפגיש מגזין 'אוטו בילד' הגרמני את הגייארדו של אדו עם ה-R8 של MTM כשידה של הראשונה על העליונה. 'אוטו בילד' מדגיש כי החבילה של הגייארדו טובה יותר, בעיקר בתחום הדינמי שם כוללת התוספת חישוקי 19 אינטש עם צמיגי דאנלופ ספורט MAXX במידה 245/35 מלפנים ו-305/30 מאחור ומתלים קשיחים יותר שגם מנמיכים את המרכב ב-15 מ"מ. ואנחנו שואלים, לאן עוד ניתן לרדת?

הגימיק האחרון של אדו נמצא במערכת הפליטה החדשה. באמצעות שלט רחוק, יכול הנהג לקבוע את עומק הצליל הבוקע מהאגזוז וזאת באמצעות שסתום 'פרפר' הנמצא בתוך צנרת פלדת האל-חלד. טוב, בטח גם בגרמניה עושים צרות בטסט.

עם או בלי שיפורים, איזו מהשתיים הייתם בוחרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully