וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפינוי המוסק יעוגן בחוק

30.6.2008 / 8:57

חבר הכנסת יוחנן פלסנר מקדימה יגיש היום הצעת חוק המחייבת את חברות הביטוח לשלם עבור השירות מציל החיים

בהמשך לסיקור בוואלה! רכב אודות הפסקת שירות הפינוי המוסק לנפגעי תאונות דרכים ולנפגעים בכלל, מודיע הבוקר חבר הכנסת יוחנן פלסנר מקדימה על הגשת הצעת חוק המחייבת את חברות הביטוח לשלם את הוצאות הפינוי המוסק בזמן קצר ממועד הפינוי. הצעת חוק זו מגיעה שמונה חודשים לאחר התחלת השירות הרפואי ומעט לפני שזה נסגר בשל סירובן של מספר חברות ביטוח לשלם עבור שירות מציל חיים זה.

עד כה, ביצעה 'להק תעופה' מפעילת האמבולנסים המעופפים כ-180 פינויי פצועים אל מרכזי טראומה בישראל, אך קיבלה תשלום על 9 פינויים בלבד.

על פי החוק, חברות הביטוח מחויבות לשלם עבור הוצאות רפואיות של כל מי שנפגע בתאונת דרכים, ובין היתר על הוצאות הפינוי המוסק, אך הן מתעלמות ודוחות את התשלום עבורו. לאחר שהמאמצים להסדיר את הנושא עם משרד התחבורה ומשרדי ממשלה נוספים כשלו, הגיש היום (30.6) חבר הכנסת יוחנן פלסנר, הצעת חוק שתתקן את המצב ותמנע את הסכנה שבהפסקת הפינוי הרפואי המוסק. הצעת החוק כוללת תיקון בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים שיחייב את חברות הביטוח לשלם עבורו בתוך זמן קצר.

מצב אבסורדי

ח"כ פלסנר ציין "נוצר מצב אבסורדי שבו שרות מציל חיים, שחיוני להצלת נפגעים, מופסק בגלל התנגדות של חברות הביטוח לשלם את מה שמוטל עליהן. מהמצב הזה סובלים בעיקר אזורי הצפון והדרום, שבהם מספר התאונות הקשות הוא הגדול ביותר. במקרים רבים, תאונות הדרכים רחוקות ממרכזי הטראומה וההבדל בין פינוי מוטס אליהם לבין פינוי בניידת הוא ההבדל בין נזקים בלתי הפיכים, ולעיתים בין הצלת חיים למוות."

הקושי הכלכלי שנבע מאי התשלום הביא להפסקת השירות המוסק בדרום הארץ ואילו זה הניתן בצפון הארץ אמור היה להיפסק כבר הבוקר, משום שלחברת המסוקים אין את המשאבים הכלכליים לשלם עבור השירות המתקבל על ידי הפרמדיקים של מד"א. אולם, בעבקות הצעת החוק, בשיחה שערכנו עם שרון שילה, מנכ"ל חברת 'להק תעופה', נמסר כי טרם התקבלה ההחלטה אם להשעות את השירות המוסק היחיד שנותר בארץ וכי נעשים מאמצים כלכליים אדירים כדי להשיג מימון לפרויקט ולהמשיכו עוד מספר חודשים, עד אשר יעבור החוק בכנסת. עוד מוסר שילה כי הוא מברך על הגשת הצעת החוק ומקווה שהחוק יתקבל משום שמשמעותו היא הצלה של עשרות נפגעי תאונות דרכים בישראל מדי שנה.

חבר הכנסת פלסנר עוד ציין: "בנתונים האלה, ברור לנו שמי שישלם את המחיר העיקרי מהפסקת השירות יהיו תושבי הפריפריה. אסור לנו להמתין בחיבוק ידיים למקרה הבא שבו נדע שיכולנו להציל חיים באמצעות הפינוי הרפואי המוסק ולא עשינו דבר." ח"כ פלסנר דוחה את הטענות של חברות הביטוח שהפינויים אינם מוצדקים ומדגיש: "את ההחלטה לפנות נפגעים בפינוי מוסק מקבל אך ורק הצוות הרפואי של ניידת הטיפול הנמרץ במקום התאונה."

שמואל אבוהב מנכ"ל אור ירוק אמר: "באזור הצפון נמצא הריכוז הכי גבוה של כבישים אדומים במדינת ישראל, מהם כבישים ידועים לשמצה כמו כביש 66 שגובה עשרות קורבנות. רק בשבועיים האחרונים נהרגו בכבישי הצפון יותר מעשרה אנשים. לכן, לא יעלה על הדעת להשאיר את הצפון ללא שירות של פינוי מוסק שמהווה את ההבדל בין חיים למוות עבור נפגעי התאונות"

אנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחות בכל הקשור לפינוי הרפואי המוסק בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully