וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4.8 אחוז עליה בגניבות הרכב

1.7.2008 / 11:59

חברת פוינטר מסכמת את חצי שנת 2008 ומדווחת על עליה בגניבות הרכב, בעיקר בגוש דן ובשרון

אחרי חודשים בהם הוצגה ירידה עקבית בגניבות הרכב, מפרסמת היום חברת 'פוינטר' נתונים מדאיגים המצביעים על עליה של כמעט 5 אחוזים ברבעון החולף.

כלי הרכב המועדפים על ידי הגנבים הם עדיין רכבי 4X4 - ג'יפים וטנדרים ואלו הציגו עליה של כ-15 אחוזים במספר הגניבות בששת החודשים שחלפו בשנת 2008, לעומת שנת 2007.

כלי הרכב המשפחתיים, הנפוצים מאוד בישראל גם כן נחשבים לפופולריים מאוד בקרב הגנבים. אמנם, בחציון הראשון של 2008 נרשמה ירידה במספר הגניבות בשיעור של 4 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך בשלושת החודשים האחרונים (אפריל-יוני) השנה, נרשם זינוק של 25 אחוזים בגניבות כלי רכב משפחתיים. לעומתם, רכבי יוקרה (שמחירם גבוה מ-300 אלף שקל) רשמו ירידה במספר הגניבות בשיעור של 3 אחוזים.

איזה אזור בארץ מעדיפים הגנבים?

אזור גוש דן, הוא האזור בו שורצים רוב גנבי הרכב. על פי נתוני פוינטר, 21 אחוזים מניסיונות גניבה וגניבות רכב מתבצעות באזור והמספר שומר על עקביות ביחס לשנה קודמת.

האזור הבעייתי השני הוא אזור השרון, אשר מחזיק ב-16 אחוזים מניסיונות גניבה וגניבות הרכב. שלישי הוא אזור ירושלים עם 16 אחוזים, 14 אחוזים מהגניבות מתבצעות באיזור הדרום, 13 אחוזים באזור השפלה ורק 10 אחוזים מגניבות הרכב מתבצעות בצפון הארץ.

פוינטר מציינים כי הסיכוי של רכב להיגנב מאזור השרון, גבוהה יותר מאחר וכמות כלי הרכב שם נמוכה מכמות כלי הרכב באזור גוש דן.

בפילוח לפי ערים, ירושלים היא העיר הפעילה ביותר במספר הגניבות - 11 אחוזים מכלל ממקרי גניבות הרכב מתרחשים בעיר הבירה, עליה תהומית ביחס ל-5 אחוזים בשנת 2007. בעקבותיה, ראשון לציון עם 5 אחוזים, תל אביב עם 4 אחוזים, באר שבע עם 3 אחוזים ואשקלון עם 2 אחוזים.

בבחינת מקרי הפריצות לרכב, התמונה משתנה. מסתבר ש-27 אחוזים מהפריצות לרכב נעשות בתל-אביב וערים כמו חולון ונתינה נמצאות הרחק מאחור עם 7 אחוזים.

בפילוח שיטות הגניבה, עולה כי כ-69 אחוזים מגנבי הרכב תוקפים את מערכת המיגון, כ-19 אחוז מעדיפים לגנוב מפתחות הרכב, כ-6 אחוזים מהרכבים מתריעים בשטחי הרשות הפלסטינית כשמערכת המיגון מנוטרלת חוקית (ע"י קוד סודי), כ-5 אחוזים שודדים את הרכב כשבתוכו נמצאים הנהגים או גונבים אותו מונע ובכ-1 אחוז ממקרי הגניבה משתמשים בגנבים בשיטת הגרירה.

אילן גולדשטיין מנהל חטיבת פוינטר מקבוצת שגריר מציין כי במקביל לעליה במספרי גניבות הרכב, נרשמה גם עליה במספר גניבות הרכב ה"מאורגנות" שנועדו ליצור הונאות ביטוח על ידי בעלי הרכב, שחבר לגנב רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully