וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לנו בקרת יציבות

1.7.2008 / 14:43

ארגון הבטיחות האירופי NCAP בדק ומצא כי מעט מדי כלי רכב מציעים בקרת יציבות אלקטרונית כסטנדרט

ארגון הבטיחות האירופי, המתמחה בבחינת בטיחותם של כלי רכב במבחני ריסוק ממוקדים, מפרסם היום את תוצאותיה של בדיקה מקיפה שנערכה בקרב מדינות באירופה אודות שילובה כסטנדרט של בקרת יציבות אלקטרונית בכלי רכב חדשים.

לדברי הארגון, קיים השנה שיפור במספר כלי הרכב שצוידו באותה בקרת יציבות (בעיקר בדגמי פורד, מאזדה, יונדאי ומיצובישי), אך עדיין רוב הצרכנים תלויים בהחלטות העסקיות של יצרניות הרכב - האם לצייד את כלי הרכב בבקרת יציבות או לא, ללא קשר לתועלת הבטיחותית שלה. יצרניות כמו אופל וקיה זכו לביקורת צוננת בנושא זה. אופל מציעה ברוב מכוניותיה את בקרת היציבות כאופציה בלבד וכי קיה אמנם הגדילה את מספר הדגמים המוצעים על ידה, אך במעטים מהם מותקנת בקרת יציבות אלקטרונית.

כמו כן נמצא כי יחס כלי הרכב היקרים המצוידים בבקרת יציבות גדול משמעותית מיחס כלי הרכב הזולים והקטנים שמצוידים במערכת מצילת חיים זו (חיים של עשירים שווים יותר). ארגון הבטיחות מצא גם חוסר אחידות במפרט הבטיחות בכלי רכב זהים במדינות שונות. כך למשל, במדינות כמו יוון, אירלנד ומאלטה בקרות היציבות אינן מוצעות כסטנדרט או אף אינן מוצעות כלל, בעוד שבדנמרק, שוודיה וגרמניה הן כן.

מיכאל וואן ראטינגר, המזכיר הכללי של ארגון הבטיחות מוסר כי ישנו שיפור קל במספר כלי הרכב שמצוידים בבקרות יציבות, אך טרם הושגה התקדמות מספקת בנושא והפערים עדיין גדולים בתחומים רבים. לדבריו, במידה ויחויבו כל כלי הרכב הנמכרים באירופה בהתקנת בקרת יציבות, ניתן יהיה למנוע את מותם של כ-4,000 בני אדם ואת פציעתם של למעלה מ-100,000 נוסעים ברכב.

ואצלנו, בתחילת אפריל השנה חתם שר התחבורה שאול מופז על תקנה שתחייב את כל כלי הרכב המשווקים בישראל בהתקנת בקרת יציבות אלקטרונית כסטנדרט החל משנת 2010. אחת ההחלטות החשובות ביותר שנעשו בשוק המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully