וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משביתים לסוחרים את המכוניות

2.7.2008 / 9:15

יחידת אתג"ר של משטרת ישראל מצאה פיתרון חדש למלחמה בסוחרים בכלי רכב שעברו תאונות קשות ושוקמו

יחידת אתג"ר של משטרת ישראל האמונה על המלחמה בגניבות הרכב ובסחר בחלקי רכב גנובים, מעלה את הרף במאבק בסוחרי הרכב. אלה האחרונים, מרבים לרכוש כלי רכב שעברו תאונות קשות והוגדרו כ'אבדן להלכה' (טוטאל לוס) מחברות הביטוח, לתקנם בחלקי רכב גנובים ובאופן רשלני במיוחד ולא חוקי, ולמוכרם ככלי רכב מ'יד-ראשונה' ובמצב מצוין לצרכנים תמימים.

אולם, בעקבות החקיקה האוסרת תיקון כלי רכב באיו"ש בסוף חודש מרץ השנה והגברת האכיפה בנושא, העבירו סוחרי הרכב את תיקון כלי הרכב המושבתים אל תחומי המדינה ואל מוסכים אלה הם נוהגים להבריח חלקי רכב גנובים בהזמנה ייעודית מהשטחים כדי לעקוף את חובת רישום חלקי הרכב, כך שהסחר בכלי רכב מסוכנים אינו נפסק.

במשטרה מצאו למצב החדש פתרון ובימים אלה החלה יחידת אתג"ר לתפוס כלי רכב מושבתים, אותם מנסים הסוחרים לשקם בזול. ביחידה מאתרים את אתרי התיקון של כלי הרכב הפגועים בשטח ישראל ולאחר ביצוע הבדיקות הנדרשות, מוכרזים כלי הרכב שיועדו להימכר במחיר מלא לציבור, כ"אובדן מוחלט". זהו צעד חדש של המשטרה הנועד להרתיע את הסוחרים ולגרום להם נזק כספי מיידי עוד לפני נקיטת הליכים משפטיים.

תעשיה שמגלגלת מיליונים

"תעשיית החלפים, היא תולדה של תעשייה כלכלית רווחית ביותר". מסביר מפקד אתגר נצ"מ יהודה עטר. "במשך שנים פועלים מאות סוחרים מפוקפקים במרמה ומעלימים הכנסות בסכומים אדירים מרשויות המס. הסוחרים רוכשים כלי רכב פגועים במחירים נמוכים, אותם הם משקמים בחלפים גנובים, במחירים זולים ולאחר מכן מוכרים במחירים מלאים לציבור הרחב.
"הפגיעה בתהליכים הכלכליים המניעים את תעשיית החלפים הגנובים, תביא בסופו של דבר לכך שלא ישתלם לסוחרים להמשיך בפעילותם הפלילית שבגינה מתרחשות מידי יום עשרות גניבות כלי רכב בישראל, במקביל יבוצעו פעולות נוספות במטרה לטרפד את התהליכים האסורים המניעים את תעשיית גניבות הרכב במדינת ישראל", מוסיף עטר.

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים: "בישראל פועלים מוסכים בלתי חוקיים רבים. אותם מוסכים מייצרים סיכון בטיחותי לחיי הנוסעים בדרכים וכן פוגעים קשות בפרנסת נותני השירותים החוקיים, המשלמים מס למדינה ומעסיקים עובדים רבים. במצב המיוחד שנוצר כיום בשוק הרכב בישראל נדרשת תשומת לב כפולה ומכופלת טרם רכישת רכב. על קונה רכב משומש להיזהר שבעתיים."

לטעמנו, את פעולות המשטרה ניתן להוסיף וליעל על ידי חקיקה מסודרת שאוסרת על חברות הביטוח למכור כלי רכב שהוגדרו כ'אובדן מוחלט' וכן לאסור כליל את תיקונם של כלי רכב אלו. כן יטב לכולנו אם את שיירי כלי הרכב הפגועים יפנו למחזור ולגריטה. וכמובן, אנו ממליצים לכם להימנע ככל הניתן מרכישת רכב מסוחרי רכב מפוקפקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully