וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא כן בעד קסדה

2.7.2008 / 11:47

מסקר שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי רוב הציבור בעד חבישת קסדה ברכיבה על אופניים

חוק חבישת הקסדה בעת רכיבה על אופניים עורר מהומות של ממש ולא מעט קריאות מחאה בקרב הרוכבים. אולם, מעט לאחר שזה נזנח, ערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים סקר טלפוני בחודש יוני ל-500 נשאלים והתוצאה לא פחות ממפתיעה - מרבית הציבור בישראל תומך בחקיקת חוק המחייב חבישת קסדה בנסיעה על אופניים.

ולמספרים: 79 אחוזים מהנשאלים סבורים, שיש מקום לחוקק חוק המחייב חבישת קסדה בנסיעה על אופניים, כאשר מתוכם למעלה ממחצית הציבור בטוחים שיש לחוקק חוק כזה.

נשים מצדדות בחוק (83%) יותר מגברים (74%). בני גיל הביניים 35-54, המהווה את שכבת הגיל העיקרית של הורים לילדים מצדדים יותר בחוק (82%) לעומת הצעירים (78%) והמבוגרים (79%).

כשליש מנשאלי המדגם המייצג רוכבים על אופניים בתדירות כלשהי, אך ככל שתדירות הרכיבה גבוהה יותר יש ירידה בשיעור התמיכה בחקיקת חוק המחייב חבישת קסדה. אלו שרוכבים בתדירות בינונית עד גבוהה של לפחות פעם בחודש, 63 אחוזים מהם סבורים שיש לחוקק חוק כזה לעומת אלו שרוכבים בתדירות נמוכה (71%), ואלו שאינם רוכבים כלל על אופניים, 85 אחוז מהם מצדדים בחקיקת החוק.

כמו כן, נשאלים הנוהגים לרכב על אופניים בתדירות בינונית עד גבוהה, נוטים יותר לחבוש קסדות (46%) מאשר רוכבי אופניים בתדירות נמוכה (21%).

שאלת היום: האם אתם תומכים בחבישת הקסדה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully