וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך למלכת הכיתה

רועי פסי, ריידרס

4.7.2008 / 9:13

קוואסאקי נינג'ה 250R מחזיק בייחוס משפחתי מפואר. האם זה מספיק לו בכדי לכבוש את חניית התיכון ומלכת הכיתה?

עם שינוי קטגוריות הרישוי, נוצר חלל בדרגת הרישוי 1A המוגבלת ל-33 כ"ס. אופנועים עם אוריינטציה ספורטיבית, פרט ליוסאנג R250,GT כבר לא מצאו את מקומם בדרגת הביניים באופנועי פנטזיה ורגש. בדיוק לחלל זה, בו מצויים כבדרך טבע רוכבים צעירים בני 18 שאלו להם צעדיהם הראשונים בעולם הדו גלגלי, כיוונה קוואסאקי את הנינג'ה R250 החדש.

יבואני האופנועים התמקדו בשנים האחרונות במציאת פתרונות יצירתיים לסוגיית קטגוריית הספורט בדרגת הרישוי הנמוכה ביותר. מבחר אופנועי 125 סמ"ק בעלי יומרות ספורטיביות, מצאו את עצמם כמושא חלומם של בני 16 – הונדה 125CBR, יוסאנג R25,GT1 קימקו קוואנון 125, ימאהה 125YZF-R ונציגים מסין. על מבחר אופנועי הספורט בקטגוריה הבלתי מוגבלת אין טעם להכביר מילים.

פרט ליצרנים היפנים הגדולים, יכול הרוכב המתקדם לחלום בהקיץ על מותגים נחשקים ואקזוטיים כדוקאטי וביואל, אשר מיובאים באופן סדיר ולכולם לפחות אופציה סופר ספורטיבית אחת. אולם, מה יעשה בן ה-18 שזה עתה הוציא רישיון המוגבל ל-33 כ"ס, איזה אופנוע יהיה כוכב החלום?

הירוק הקטן

הדבר הראשון המכה בך, פרט לצבע הירוק האופייני ליצרן היפני, הוא העיצוב המרהיב של ה- ZX שעשוי לפאר מגרשי חניה בבתי ספר תיכון ובסיסים צבאיים. גם איכות הבניה של האופנוע טובה וזה מרגיש מוצק ואיכותי. מינוס קטן נרשם בסעיף העיצוב: לוח שעונים מיושן שנעדרים ממנו מד דלק, שעון זמן ומתג הבהוב אור גבוה.

ישיבה על האופנוע חושפת כי מדובר באח הקטן במשפחה. האופנוע נמוך וכתוצאה מכך משרה ביטחון רב לרוכב הצעיר וגם קורץ לבנות המין היפה החושקות באופנוע ספורט. למרות הרושם הספורטיבי, הישיבה על הנינג'ה 250 נוחה מאוד. הכידון קרוב לגוף ותנוחת הרכיבה זקופה מהצפוי. לא נוצר לחץ על הידיים ומפרקי שורש כף היד ורכיבה לאורך זמן לא עייפה את פלג הגוף העליון. מי שכן סבלו, אלו כפות הרגליים, שנרדמו לעיתים תכופות ברכיבה ארוכה מחוץ לעיר.

ירוק בעיר, בכביש ובהר

האופנוע הקטן מרגיש מצוין ברחובות העיר ויכולת ההשתחלות שלו בפקקים מרשימה. נקודת התורפה שלו – מתלה אחורי נוקשה - מרימה את ראשה המכוער כאשר האספלט העירוני מתעלל ברוכב. למרות היותו מכוון על הצד הרך ביותר, הרגיש המתלה האחורי נוקשה יתר על המידה על האספלט המטולא של רחובות תל אביב. תפקודו של הבולם הקדמי לעומת זאת, היה ללא דופי והוא עשה עבודתו נאמנה.

יציאה מחוץ לעיר והמנוע הקטן מתעורר לחיים. למרות מידותיו הצנועות וכוחו הדל, מרגיש האח הקטן למשפחת ה-ZX בבית גם בכביש המהיר. אמנם יש להעלות את המנוע גבוה במעלה הסל"ד, אך רכיבה במהירות ההמותרת בכביש 6 אפשרית ומהנה, גם בלי להוציא לנינג'ה הקטן את המיץ. תפעול ההילוכים הוא ללא רבב ומנוף הקלאץ' המצוין מוסיף לחוויה. גם הבלמים, למרות מפרט בסיסי מתפקדים טוב מאוד. חסרון נרשם לבורג כיוון מנוף הבלם.

בעית הבולם האחורי בעיר, נפתרת בכביש המפותל בו באה לידי ביטוי השלדה הטובה של הירוק הזה. היעדר הכוח משרה ביטחון ברוכב הצעיר, שלא צריך לפחד יותר מידי ממכת גז שתזעזע את השלדה ותערער את שיווי משקלו של האופנוע. תרגול טכניקת רכיבה בכביש המפותל מעולם לא הייתה פשוטה כל כך וסביר כי גם במסלול כזה שבנחשונים ירגיש הנינג'ה כדג במים. אילן היוחסין המשפחתי נותן את ביטויו לא רק בהופעה המוחצנת, אלא גם בהתנהגותו הספורטיבית.

בדרך הביתה אספתי את החצי הטוב שלי מהעבודה. מראה המפלצת הירוקה הכה בה מייד ובתחילה (עד ששמה לב למידת הצמיג האחורי) לא הסכימה לעלות על הנינג'ה הקטן כמורכבת. בתום הנסיעה, הודתה גם היא שלמרות חוסר הנוחות ברכיבה, עדיין הייתה שמחה להיות בת 17 המחכה לחבר שיבוא לאסוף אותה בסופו של כל יום לימודים מפרך.

לסיכום

קוואסאקי הוציאה תחת ידה אופנוע ספורט לרוכב בעל הרישיון המוגבל אשר למרות המכלולים הבסיסיים המרכיבים אותו, פוגע בדיוק במרכז המטרה. אופנוע מאוזן המתנהג טוב בעיר, בכביש המהיר ומצוין בכביש המפותל, ובעיקר, בעל עיצוב מרהיב אשר לא ישאיר בני ובנות עשרה אדישים אליו. אסור כמובן לשכוח את הייחוס המשפחתי לו זוכה האח הקטן למשפחת ה-ZX הספורטיבית של קוואסאקי. בייחוד כאשר האופנוע היחיד בקטגוריה שלו ,היוסאנג R250GT אשר טרם נבחן על ידינו במבחן השוואתי מולו, נותר הרחק מאחור בכל הקשור לאילן יוחסין הקושר אותו ליצרן וותיק בעולם המירוצים העולמי.

הנקודה היא שהחבילה עולה לא מעט מרשרשים. במחיר של מעט פחות מ-45 אלף שקלים אפשר למצוא את כל הקטנועים המתאימים בקטגוריה, אשר ודאי יהיו שימושיים יותר. שאלה אותה יש להציג, אם כן, היא האם אתם מסוג הרוכבים אשר קונים כלי עם הראש או עם הלב. אם אתם עונים על סוג האופנוענים השני – אתם חייבים לעצמכם רכיבת מבחן על הבייבי ZX. אולי הוא עולה יותר כסף אבל מבטי החברים (והחברות) במגרש החניה ותחושת הרכיבה על אופנוע ספורט כמו גם הרגשת גופה החטוב של מלכת הכיתה נמעך לכיוונך בבלימה חריפה, שווים זהב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully