וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד כוחות

9.7.2008 / 8:47

ב.מ.וו ופיאט ישתפו פעולה בתכנון ובניית מכונית קטנה - מחליפת המיני והדור הבא לגרנדה פונטו, בתחילת העשור הבא

ה'אוטומוטיב ניוז' האירופי מדווח כי ב.מ.וו הגרמנית ופיאט האיטלקית חתמו על הסכם שיתוף פעולה חדש בניהן, שעיקרו איחוד כוחות בתכנון הדור הבא של שתי מכוניות קטנות. עבור ב.מ.וו, שיתוף פעולה זה אמור להוליד את הדור השלישי למיני תחת קורת הגג של החברה הבווארית, ופיאט תוכל לבנות על שלדה זו את הדור הבא לגרנדה פונטו. שתי מכוניות אלה אמורות להגיע אל אולמות התצוגה בתחילת העשור הבא.

בנוסף לכך, לאחר שסיימה ב.מ.וו את שיתוף הפעולה עם קבוצת PSA (פיג'ו וסיטרואן) לייצור מנועי 1.6 בנזין חדשים (נמצאים במיני, ב-207, ב-307 וכו'), ההסכם החדש עם פיאט אמור לכלול גם ייצור נרחב של מגוון מנועי בנזין, דיזל ואף היברידיים, יחד ככל הנראה עם תיבות הילוכים ידניות ואף רובוטיות כפולות מצמדים.

הידיעה על חלוקת הפלטפורמה של המיני הבאה עם הגרנדה פונטו הבאה, מעוררת לא מעט הדים בקרב חובבי המיני בעולם. אלה נזכרו בחששות שהועלו עת השתלטה ב.מ.וו על החברה הבריטית באמצע שנות התשעים. חששות שהתבדו לא רק בדור הראשון, אלא גם בדור השני בזכות העובדה שהמיני שמרה על המאפיינים האיקוניים שלה שעשו אותה לאהודה כל כך. כעת חוששים חובבי המיני שדווקא בדור השלישי זו תאבד את ייחודה, אבל כמו בעבר, גם הפעם הם מקווים להתבדות.

שאלת היום: האם לדעתכם שיתוף הפעולה בין ב.מ.וו לפיאט הנו חיובי או שלילי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully