וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסקווארנה 510 TE במבחן

קנגל, אתר ריידרס

9.7.2008 / 10:44

אופנועי השטח המקצועיים של הוסקווארנה עשו עליה לישראל, אז לקחנו את ה-510 TE למבחן מהיר וגדוש באדרנלין

"שים לב, יש לו כוח מטורף, הא? זה שהמנוע הוא 500 CC זה לא אומר שהוא פראייר. יאללה, תבלה". במילים אלו שילח אותי זאב גמפל מהמכירות, לרכיבת מבחן על ההוסקוורנה 510 TE, שנקרא לו מעתה בשם החיבה "האסקי". אני מודה, אני שבילאי שמכוונן לשטח קשה - כלומר אני רגיל לרכיבות שקטות יחסית על שבילי קק"ל אבל תמיד משתדל לאתגר את עצמי. אני נהנה ממכשולי עבירות שלא היו אמורים לפגוש את האופנוע העדין שלי ולא אסרב לטעימה של שטח אמיתי מידי פעם.

תתרחקו מהכביש

הכול החל כאשר השמועות כי קמור, יבואנית ב.מ.וו לארץ הולכת להביא גם את אופנועי השטח האיטלקיים והמסוקסים של חברת הוסקוורנה התממשו. כאשר סופסוף שוחררו כלי מבחן, מצאתי את עצמי בסוכנות החדשה, יושב, חותם על טפסים ומנגב שובלי ריר שהשארתי על רצפת הפרקט. סיבוב מפתח מיניאטורי (אופנוע שטח?), לחיצה על הסטרטר (סטרטר?!) והאופנוע ניעור לחיים.

המנוע מפמפם בקצב משכר חושים כאשר האגזוז אינו מתאמץ להשתיק את הסימפוניה. לא יכולתי להתאפק ומייד פיזזתי על המצערת רק כדי ליהנות מהנהימה. דילוג על הכלי ו... אני כמעט נמרח על חלון הראווה. אני לא ממש נמוך, רק 183 ס"מ וזה לא כולל מגפי רכיבה. על 'מר האסקי' זה לא ממש עושה רושם. המתלים כמעט ולא מושפעים ממשקלי ולאחר שעכוזי מתמקם על המושב, רק רגל אחת מצליחה להגיע לרצפה. בקושי. על כיוון המתלים ויתרתי, אני אסתדר הפעם עם מה שיש.

רכיבה מנהלתית מפתח תקווה, על כביש גהה וירידה לכיוון בן שמן לא ממש מטרידה אותי או את אופנוע הכביש שלי. על ה'האסקי', זה כבר סיפור אחר. הכלי אמנם בעל רישוי כביש, יש לו מראות, וינקרים, מספר רישוי ושאר ירקות, אבל חבר'ה, אם מדובר על יותר מ-20 או 30 ק"מ רכיבה מנהלתית על אספלט, תעשו טובה לכם ולכלי הזה טובה ופשוט תחתכו לאיזה שביל ליד. במהירות של 90 קמ"ש ומעלה, הכידון מתחיל לרקוד סמבה לקצב האגזוז וזה ממש לא נעים. מעבר לכך, צמיגי השטח בעלי הקוביות מצליחים לגרום לסתימות, לסחוס הגב ולכליות לצאת במחול יחד עם הכידון.

יורדים לפרטים

אני מגיע למצפה מודיעין, שם קבעתי להיפגש עם יובל, על מנת שנרכב יחד ושיתפקד כצלם מלווה. הגעתי לפניו ועשיתי סיבוב קל בשבילים שליד החניון. ההאסקי הרים ראשו וקשקש בזנבו כמו לאסי ששבה הביתה. הסביבה כבר נראית קרובה יותר לאזור המחייה שלו. יובל הגיע ושוב מצאנו את עצמנו מלטפים אותו במבט.

עכשיו יש זמן לרדת לפרטים - פלסטיקה מינימליסטית, רגליות מורכב שלא שייכות (וזה הדבר הראשון שהייתי מוריד מהכלי הזה אם היה שלי), דוגמית של טנק דלק (תכולה של 7.2 ליטר בסך הכל), מושב צר, קשה ובעל ריפוד מחוספס לאחיזה טובה. ידית המצמד נהנית מתגבור הידראולי בברכת חברת "מגורה" ואכן תפעול המנופים קל ופשוט, החלפת ההילוכים קלילה, שקטה וחלקה עם מהלך קצר של הרגלית. כל פרט זועק מינימליזם, לוח מחוונים קטן ודיגיטאלי בו יש מד סל"ד, חיווי אורות, איתותים, נורית דלק ונורית הילוך סרק שנדלקת באיחור קל.

אוכל סלעים לבוקר, חול בצהריים ודרדרת בערב

סיימנו להזיל ריר ויצאנו אל עבר שבילי בן שמן. הבטחתי לעצמי כי הרכיבה תתבצע בשבילים בלבד. בכל זאת, יובל הצלם עם אופנוע סופרמוטו ואני לא ממש רוכב שטח מגורזן, אבל משהו בכלי הזה נוסך כל כך הרבה ביטחון שחיש קל יובל מצא את עצמו מתגלגל אחרי בסינגלים מגניבים. לא משנה מה זרקו עלינו במהלך הרכיבה, סלעים, דרדרת, גזעים ומה לא ה-510 TE פשוט נחר קלות באפו כאומר לי "נו? מתי מתחילים?".

בשלב מסוים הגענו לירידה מטורפת. אני לא צריך לספר לכם שירדנו, ועלינו וירדנו שוב בלי כל מאמץ. לתחום הבלימה לא ממש ייחסתי חשיבות עד שנאלצתי לבצע בלימת חרום. שדה חרוש קרץ לי להיכנס אליו, סיבוב מצערת, התרוממות של האף ו... בלימה מטורפת! גדר בקר מסביב לשדה. עצרתי מ"מ ספורים מהחוט כשיובל לא ממש הבין למה נעצרתי עד שהגיע ממש אלי.

לעומת הכביש, השטח מרגיש ממש כמו בית להאסקי החטוב. מהירות של 100 קמ"ש בשביל פתוח ממש לא מזיזה לו והוא בולע מהמורות כאילו אלה לא היו שם. כוח המנוע מועבר בצורה מהירה וחדה, תגובות המצערת לפתיחה וסגירה קיצוניות אך נשלטות ובלימת המנוע חזקה. האופנוע שקיבלתי היה עם 6 ק"מ בלבד על מד האוץ כך שאולי ניתן לייחס זאת בתוליות המנוע. העברת הכוח לגלגל האחורי מניבה הנפות גלגל קדמי ללא כל מאמץ גם בהילוכים הגבוהים וגם בתנאי אחיזה ירודים. החיוך לא מש משפתותיי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רועד מ...

ביציאה מהשטח אני מרים טלפון לחבר ומודיע לו כי אנו מגיעים אליו לרחיצת האופנועים. ברכיבת הכביש חזרה למרכז, אני לא מצליח לעבור את הספרות 96 במד המהירות. יובל, שרוכב מאחורי שאל אותי ברמזור הראשון אליו הגענו אם אני רועד או שזה האופנוע. החיוך והוויברציות לא אפשרו לי להחזיר תשובה.

לאחר שטיפת האופנוע התגלגלתי חזרה לכיוון קמור. את הרכיבה האחרונה בחרתי לבצע בתוך פקק חביב - חוויה מפוקפקת עבור כל אופנוע. גובה המושב מכתיב תנוחה שלטת וערנית לחלוטין, פמפום המנוע מתריע בפני כל נהג מנומנם שאני מתקרב והמבנה הצר תורם רבות בתנועה בין כלי הרכב.

בסוף יום שטח קרבי, הזדכיתי על המפתח הקטנטן ועזבתי את זאב ונדב, מנהל המוסך, עם חיוך מאוזן לאוזן אחרי שחלקתי עמם חלק מהרפתקאותיי. עליתי חזרה על הסוזוקי שלי, פתאום הוא היה כבד לי, לא שמעתי את המנוע והוא בכלל לא וויברץ. את הדרך הביתה ביצעתי בטיסה נמוכה, כדי לכתוב כמה מילים על ההוסקווארנה 510 TE, אבל בכל פעם שנזכרתי במשהו הידיים חזרו לרעודדד...

מפרט טכני:

מנוע סינגל 501 סמ"ק, מעל 50 כ"ס
הזנה - הזרקת דלק
קירור - מים
גיר - 6 הילוכים
התנעה - חשמלית ורגלית לגיבוי
מיכל דלק - 7.2 ליטר
משקל - 112 ק"ג
מחיר - 85,000 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully