וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: הונדה 'S-ווינג'

ערן טננבאום

10.7.2008 / 7:00

הונדה מביאה לישראל את אחד המתמודדים היקרים שלה בשוק הקטנועים בנפח 125 הסמ"ק. יצאנו למבחן

בדיוק כמוכם, אני מסתכל על התמונות של ההונדה הזה, ומנסה להבין מה הסיפור שלו. בואו נתחיל מהמובן מאליו. יופי זה אמנם עניין של טעם, אבל בעיני, יפה הוא לא. כלומר, זה לא שאני חושב שהוא ממש מכוער, אבל כשאני מביט במסכת החזית הפחוסה שלו, אני מתקשה להתנער מהתחושה שבאחד השלבים המוקדמים של התכנון, מישהו פשוט הפיל את האבטיפוס על הפרצוף, ובטעות הריצו את כל הליין עם הדוגמה המעוכה.

למעט החרטום הקטום, גם מהגוף המחובר אליו היה קשה לי להתרשם. ה'סווינג' הקטן מצויד במראה בולבוסי משהו, ואמנם הוא משדר יוקרה ואף ניחן בשפע של נוכחות, אבל אותי זה מרגש בערך כמו הודעה רשמית על ביטול כל הטלנובלות הספרדיות בערוץ ויווה.

לא מרשים, עד שמתיישבים

חוסר ההתרשמות המוצהר שלי מהצורה החיצונית של ה'S-ווינג', הפך לגרגור מתפנק של הנאה בשנייה שהטוסיק שלי פגש במושב. תוסיפו לזה שלט מתכוונן עם שלוש מהירויות מתכווננות של רטט, ושלחו אותו מיד לאולם התצוגה של 'אמריקן קומפורט'. המושב רחב מאוד ויותר ממפנק. את הרגליים אפשר למקם על החזית הקדמית, או על המדרס בחלק התחתון. גם רוכבים גבוהים לא יצליחו להפגיש את הברכיים עם החופה הקדמית, אבל הזווית של הרגליים עשויה לגרום להם לתחושה קלה של צפיפות.

המושב הרחב דואג לרמת פינוק דומה גם עבור ישבנו של הנוסע הנוסף. זה האחרון נהנה גם מצמד רגליות מתקפלות וידיות לצידי המושב. ידיות אלו הם חלק מסבל אינטגראלי אשר מגיע עם הכלי. עוד תחת הכותרת 'אבזור', תמצאו בכלי גם תא ענק מתחת למושב (קסדה שלמה, מעיל וכפפות יכנסו שם בלי בעיה), וגם תא ככפות בחופה הקדמית.

רגע טכני

לאלו מכם שמשש אוהבים את הנתונים הטכניים, נספר כי ה'S-ווינג' מצויד במנוע 4 פעימות קטן בנפח 125 סמ"ק, המשתמש במערכת הזרקת דלק. הוא מקורר מים, מצויד בצמד בלמי דיסק (אחד מלפנים ואחד מאחור) המשולבים יחד במערכת הבלימה. מלפנים יש גלגל (בקוטר 13 אינטש), והיות ובכל זאת אנחנו מדברים על קטנוע, אז באופן לא מפתיע גם מאחור יש אחד (בקוטר 12 אינטש). בהנחה שהצלחתם לקרוא את הפסקה הזו בלי להרדם. אתם מוזמנים להמשיך ולגלות איך הוא מתנהג בנסיעה.

מתגלגלים

התחושה הראשונית שנותן לך ה'סווינג' עם התחלת התנועה, היא שאתה 'אנדר-דרסט'. כלומר שאם אתה לא לובש חליפה מחויטת וז'קט תואם, אתה לא ראוי להיות עליו. יש משהו מאוד אריסטוקראטי בהתנהלות שלו, והתחושה היא שהוא מצפה ממך להתנהלות דומה, כאילו הוא אומר לך - "...מזה הג'ינס הזה? עוד שנייה גם תנעל כפכפים ותחלק איתי פיצות...".

הוא אולי לא ממש מהמם מבחינה ויזואלית, אבל הוא משדר רמה וקלאסה בלי חשבון.

ההתנהלות עם ההונדה המדובר בתוך העיר נעימה. למרות משקלו הלא מבוטל העומד על כ-150 ק"ג, הוא נע בקלילות, ומקפיד לבצע את שינויי הכיוון הנדרשים במסירות של חיל ממושמע וחדור מוטיבציה. הוא זריז למרות משקלו וממדיו, וגם רדיוס הפניה שלו יאפשר לכם לעשות סיבובי פרסה ללא צורך ביותר מנתיב אחד. מרווח הגחון והמתלים הנעימים (והמתכווננים, אגב. מאחור לפחות), מאפשר לרוכב יד חופשית בעליה וירידה ממדרכות, גם במקומות בהם לא תוכננו לכך. פחות או יותר כל מה שאפשר לבקש ולדרוש מקטנוע עם יומרות עירוניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מחוץ לעיר

מחוץ לעיר המצב לא פחות מוצלח. עד מהירות של 80 קמ"ש המשיכה נעימה ופחות או יותר אחידה. משם היא מתמתנת מעט, אך לא תרגישו האטה משמעותית במשיכה לפני שמחוג המהירות יצביע על 110 קמ"ש. הכלי משדר יציבות מופתית עד שהמחוג מצביע על 90 קמ"ש בערך. במהירות גבוה מכך, חדות ההיגוי שהייתה נעימה כל כך בעיר, עשויה לאיים מעט על רוכבים לא ממש מנוסים. מצד שני, אף אחד לא מכריח אף אחד לרכב כל כך מהר. וכמובן, שזה גם לא חוקי...

המתלים עובדים יפה כמעט בכל מצב, ושומרים בצורה טובה את הגלגלים על הכביש. מי שלא מבסוט מביצועי המתלה האחורי יכול לכוונן אותו בהתאם לסגנון רכיבתו או למשקל גופו. מערכת הבלימה המשולבת עובדת מצוין (זו מערכת המפעילה בצורה חלקית את הבלם הקדמי, גם בלחיצה על מנוף הבלם האחורי) ומספקת מרחקי בלימה נאים גם תחת יד לא מיומנת. מערכת זו מתאימה מאוד לרוכבים המתחילים וחסרי הניסיון העתידים לרכוש את ה'S-ווינג' המדובר.

תכלס

הדגם הנשקף אליכם מהתמונות, ידרוש שתשאירו כמעט 30,000 ש"ח בידיו של איש המכירות באולם התצוגה של החברה. זה סכום לא מבוטל בלשון המעטה, אבל מלכתחילה, לא פונה הדגם הזה אל הקטנועיסט הממוצע.

זה דגם יקר, יוקרתי ואיכותי, וככזה הוא פונה לאנשים במיצוב דומה. הוא מדבר אל אנשים שאין להם בעיה של כסף, אשר מוגבלים לדרגת 2A ברשיון הנהיגה ופשוט רוצים את אחד הכלים הטובים בקטגוריה. למרות זאת, ובכל קני מידה, זה הרבה מאוד כסף לכלי בנפח 125 סמ"ק, מוצלח ככל שיהיה.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully