וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: היברידית מתקדמת ליונדאי

10.7.2008 / 7:08

יונדאי מתכננת למכור מכונית היברידית ייחודית המונעת על ידי גז וחשמל מסוללות מתקדמות במיוחד, בעוד שנה בדיוק

בחודש יולי 2009, בעוד שנה בדיוק, מתכננת יונדאי לשווק מכונית היברידית חדשה לגמרי ומתקדמת מאוד. האלנטרה LPI HEV תציע לראשונה בעולם שילוב בין מנוע חשמלי לבין מנוע בערה פנימית המונע על ידי גז - LPG. שילוב אשר אמור ליצור את אחת מהמכוניות ההיברידיות הנקיות ביותר בעולם. יונדאי מצהירים כי האלנטה ההיברידית הזו תפלוט רק 103 גרם CO2 לקילומטר וכ-90 אחוזים פחות מזהמים בפליטה.

מבחינה מכאנית, האלנטרה תשלב בין מנוע בערה פנימית קונבנציונלי בנפח 1.6 ליטר המונע על ידי גז ובין מנוע חשמלי בהספק של 15 קילוואט (20 כ"ס) ואלו ישודכו לתיבת הילוכים רציפה. את הכוח החשמלי יאגרו ויספקו מצברים חדשניים מבית LG. אלה העשויים פולימר וליטיום, אמורים להציע קיבולת חשמל גבולה בהרבה ממצברי הליטיום הקיימים היום וכן לאפשר טווח נסיעה גדול יותר.

למרות הקדמה והחדשנות, להערכת יונדאי, מכונית זו תהיה ההיברידית הזולה בעולם, גם לקניה וגם לאחזקה. זאת משום שעלה בידם להגיע לעלויות ייצור נמוכות של רכיביה. כמו כן, עלויות האחזקה לדבריהם אמורות להיות כמחצית מאלו של אלנטרה עממית המצוידת במנוע בנזין 1.6 ליטר.

זו למעשה אינה הפעם הראשונה שיונדאי מייצרת מכוניות היברידיות. כבר בשנת 1995 הציגה יונדאי בתערוכת סיאול רכב תצוגה המשלב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי. בשנת 1999 היא הציגה את האלנטרה העממית עם מנוע היברידי ובשנת 2000 גם האקסנט קיבלה מערכת הנעה דומה, אך אף אחת מהן לא הגיעה לייצור. בשנת 2005 הציגה יונדאי את הגטס ששילבה לראשונה מנוע גז עם מנוע חשמלי, אך הונעה על ידי סוללות פרימיטיביות יחסית.

נכון לרגע זה, מתכננת יונדאי לשווק את האלנטרה ההיברידית בתחילה בקוריאה בלבד ורק מאוחר יותר בשאר העולם, אלא אם תהיה דרישה מצד מדינות בהן מתאפשר תדלוק נוח של גז LPG. תמונות של המכונית החדשה או נתונים טכניים נוספים יחשפו בסמוך למועד השקתה.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully