וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס בירוק

ירון אדרי

14.7.2008 / 11:15

יצרנית מכוניות הספורט הטהורות רוצה גם היא לתרום לסביבה. האם תסכימו לרכוש את האליס הירוקה?

זיהום אוויר אינו מתחיל בפתח מכל הדלק ומסתיים בקצה האגזוז. זאת בדיוק הגישה אותה רוצים בלוטוס להדגיש עם ה'אקו אליס'. כאן, הלכה יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אל האקסטרים הירוק כשכל מחזור חיי המכונית, החל מבנייתה ועד לסוף חייה, נלקח בחשבון.

בשלב הראשון, מדברים על שיפור בתהליכי הייצור למען חיסכון בצריכת אנרגיה ולא רק בייצור המכונית הידידותית. בפועל, רשם מפעל לוטוס ב-2007 ירידה של 30 אחוזים בצריכת הגז, 14 אחוזים בצריכת החשמל ו-11 אחוזים בצריכת מים. גם על המיחזור שמו דגש ו-57 אחוזים מפסולת הייצור נוצלה לשימוש חוזר.

כעת, כשהקרקע ירוקה, אפשר להתרכז במכונית. לצורך ייצורה, עשו בלוטוס שימוש בחומרים טבעיים וחומרים מתכלים שנבחרו בקפידה לאחר מחקר שנעשה להתאמת תכונותיהם לנדרש. חיצונית, נעשה שימוש בצבע על בסיס מים. היתרון של מאפיינים אלה יבוא לידיי ביטוי גם בסוף חייה של המכונית כשיהיה קל יותר למחזרה.

מאז ומעולם השקיעה לוטוס בהפחתת משקל למען שיפור יחס כ"ס לק"ג, אך הפעם המטרה היא שיפור צריכת הדלק. בהשוואה לאליס S, שוקלת האקו 32 ק"ג פחות כשבין היתר מפחיתה לוטוס 1.5 ק"ג ממערכת הסאונד ו-15.8 ק"ג מחישוקי הסגסוגת. למי שעדיין חושב על מהירות אין בעיה, הפחת משקל זה תמיד טוב. פחות יעזור המחוון שיסמן לנהג מתי להעלות או להוריד הילוך בכדי לחסוך עוד קצת ביקורים בתחנות התדלוק. למטרה זאת יעזרו גם שני התאים הסולאריים שהותקנו על הגג במטרה לספק חשמל למערכות השונות.

ועכשיו, כל שנשאר הוא לנסות לשכנע את קהל הלקוחות הבלתי מתפשר של לוטוס לשנות את הגישה בכדי שיסכים לרכוש אחת כזאת. אתם הייתם משנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully