וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריקה מוראלית

קרוס קאונטרי

14.7.2008 / 14:06

עד שיאושר סופית לקיים מירוצי ראלי בישראל, שומרים הנהגים על כושר במסגרת אימונים בתנאי אמת

לו רק היה ניתן, אין ספק שמירוץ ראלי הוא שם הולם הרבה יותר, לאירוע שהפיק 'מועדון מירוצי ישראל' בסמוך לחוות פיליפ. עם תוספת של כמה שלטי נותני חסות, ולרגע אפשר היה לחשוב שאנחנו בחו"ל ורק העברית שנשמעה במכשירי הקשר החזירה אותנו למציאות הארץ ישראלית. אימון אמרנו, לא מירוץ חס וחלילה.

לעומת אירועים קודמים בהם היו שניים עד ארבעה סטייג'ים תחרותיים, הפעם התמודדו המשתתפים בשמונה סטייג'ים באורך כולל של 80 ק"מ, אשר בניהם דרכי קישור באורך 10 ק"מ. הצוותים, אשר הורגלו עד כה למספר קטן של סטייג'ים ומעט קילומטרים, עמדו בפני התמודדות חדשה, הן לאנשי הצוות והן לכלי הרכב. רבים מהם מצאו כי כשירות (של הרכב) כושר (של הצוות) וצוות סיוע מיומן הם חלק בלתי נפרד מהתמודדות בראלי העומד או לפחות מתקרב לסטנדרטיים בינלאומיים.

האירוע החל כבר ביום שישי, עם הגעת הצוותים למתחם על מנת לעבור על הסטייג'ים לטובת ה- Notes (רישום תנאי הדרך על ידי הנווט). Notes מדויקים הם חלק הכרחי וקריטי במיוחד כאשר עולה מספר הסטייג'ים התחרותיים בהם מתמודדים המשתתפים.

אור ירוק לזינוק

בבוקר האירוע התייצבו במתחם הסרוויס 11 צוותים, מספר קטן יחסית שגרע במשהו מחגיגיות האירוע ומההתמודדות עבור המשתתפים. החל מנקודת הכינוס ולאורך כל המסלול, היו פזורים המרשלים כשהם בולטים למרחוק בווסטים הזוהרים ובשמשיות הצבעוניות שהיוו ניגוד בולט לנוף המדברי. אלה, מילאו כנדרש את ספר הזמנים אשר חולק למשתתפים. עבור חלק מהצוותים, אלה שטרם חוו התנסות במירוץ בחו"ל, היווה השימוש בספר הזמנים והכנסת הפרמטר של זמן מוקצב (Target Time) חידוש. וכאן אולי המקום להסביר כי במירוצי ראלי, מחולק לכל צוות ספר זמנים בו מצוין זמן הכניסה לנקודות הביקורת, זמן ההזנקה והזמן המוקצב להתייצבות בנקודת הביקורת הבאה. על הצוותים לעמוד במדויק בזמן שניתן להם וכל איחור או הקדמה, גורר בעקבותיו זמני עונשין.

הסטייג'ים התאפיינו בשבילי עפר מהירים וטכניים שכללו הרבה פניות, הרבה "שמיים" (נקודות בהם לא ניתן לראות את המשך השביל) ותובלו בקפיצות מרהיבות אשר הלהיבו את הצלמים שהיו פזורים לאורך המסלול. ריבוי התקלות במהלך חלקו הראשון של היום הביא את ההפקה להחלטה להאריך את הזמן אשר הוקצב לשירות (סרוויס) על מנת לאפשר לצוותים לתקן את המכוניות ולהמשיך לחלקו השני של היום.

יובל מלמד ומיקי יוחאי מקבוצת סובארו, הובילו לאורך כל היום שאחריהם דולקים אלי אלבג ודוד עזרזר כשלעיתים מפרידות בניהם שניות בודדות בלבד. פנצ'ר בסטייג' האחרון וג'ק שדווקא ברגע הקריטי החליט לצאת משימוש, מנע מהם מלסיים במקום השני. תקלה ארעה גם במערכת ההגה באימפרזה של אילן אהרון ודובי מילר, אך בעזרת צוות הסיוע של קבוצת סובארו זאת תוקנה והשניים המשיכו לחלקו השני של היום. דומה הוא מצבם של גבי סרוגו ואלכסיי ויסנבלום שהמשיכו במירוץ לא לפני שהם עוברים בסרוויס לתיקון צרייה סוררת.

תוצאות מירוץ חוות פיליפ

1. יובל מלמד ומיקי יוחאי - סובארו אימפרזה 00:54:02.49 שע'
2. אמיר גמליאל וענבל אדרי - סובארו אימפרזה 01:01:14.34 שע'
3. נדב קוניאצ'ני ואלעד קודנצ'יק - פיג'ו 106 ראלי 01:04:57.81 שע'


* חברת קרוס קאונטרי הנה חלק מצוות קבוצת סובארו

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully