וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מדברת עם רמזורים

ירון אדרי

15.7.2008 / 10:02

מערכת בטיחות נסיונית חדשה של פורד תדאג למנוע תאונות באמצעות תקשורת GPS אל-חוטית בין מכוניות לצמתים

יצרניות הרכב הגדולות משקיעות מיליארדי דולרים בדור הבא של מערכות הבטיחות שיכלול בין השאר תקשורת בין כלי רכב. פורד משקיעה אף היא בתחומים אלה של תקשורת בין הרכב לסביבתו ובשבוע האחרון חנכה 'צומת חכם' בסמוך למטה המחקר והפיתוח שלה בארה"ב. סטטיסטיקות מלמדות כי 40 אחוזים מכלל תאונות הדרכים ו-20 אחוזים מאלה עם הרוגים, מתרחשות בצמתים עירוניים וכי הגידול הטבעי באוכלוסיה ובמספר כלי הרכב יחמיר את הנתונים. כאן בדיוק רוצה פורד לעשות את השינוי.

הצומת של פורד עובד באמצעות טכנולוגיות GPS ואל-חוט (וואיירלס). בכל רגע נתון, משדרים הרמזורים למחשב הבטיחות במכוניות הניסוי את מצבם ואת משך הזמן עד להתחלפות ציבעם וזאת בהתאם למסלולי הנסיעה. כך, אם מזהה המערכת סיכוי לכך שהמכונית לא תספיק לעצור בזמן, מקבל הנהג חיווי ויזואלי וקולי. התראה זאת טובה בעיקר למצבים בהם הנהג אינו מרוכז או אפילו נרדם.

ובהתאם לאופנה העכשווית, אם לא הבטיחות תשכנע אתכם בנחיצות מערכות מסוג זה אז אולי עזרתה לצמצום צריכת הדלק תעשה זאת. בעזרת יישום שכבר קיים היום בפורד, תמליץ המערכת לנהג כיצד להמשיך בדרכו וזאת תוך התחשבות בעומסי התנועה בדרך. כך, יחד עם העובדה כי הצומת החכם יפחית את המעבר הבזבזני של הרגל בין דוושות הגז והבלם בשל אי הוודאות לגבי מצב הרמזור וכמו כן תתאים את מהירות הנסיעה לגל הירוק, תיפחת צריכת הדלק ותרד רמת הזיהום בעיר.

שאלת היום: האם אתם יכולים לסמוך על מערכות אלקטרוניות מסוג זה, בעיקר בעת כניסה לצומת?

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully