וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרלי תרכוש את 'אם.וי אגוסטה'

ערן טננבאום

16.7.2008 / 14:36

האמריקאית הנחשבת קונה את האיטלקייה הנחשקת, כדי לשפר את יכולת הכניסה אל אירופה עם כלים סופר ספורטיביים

במהלך סוף השבוע האחרון, הכריזה חברת הרלי דוידסון, על חתימת הסכם רכישה, אשר מספח אליה את המותג האטלקי 'אם.וי אגוסטה'. אם זו הפעם הראשונה בה אתם שומעים על מותג זה, גשו בזמנכם הפנוי אל פינת החדר עם הפנים לקיר, ותתביישו לכמה דקות. בינתיים נספר לכם כי היצרן האיטלקי נחלק לשתי קטגוריות משנה; אופנועי 'פרימיום' שנמכרים תחת שם המותג עצמו (MV), וכלים בנפחים קטנים יותר אשר נמכרים תחת המותג 'קג'יבה' (אותו בוודאי אתם מכירים). דגמי הספורט של החברה הנושאים את לוגו 'אם.וי', נתפסים כאקזוטיקה ברמה הכלל עולמית.

בהנחה וכשהתעוררתם היום בבוקר ממש רציתם להיות הבעלים של מפעל כזה בעצמכם, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להרים טלפון לבעלים היוצא של החברה - 'קלאודיו קסטיגליוני' (ש-95 אחוז ממניות החברה היו בבעלות משפחתו), ולהגיד לו משהו בסגנון - "...שמע, קראתי בוואלה! שאתה מוכר את העסק, ובמקרה גם לי יש 109 מליון דולר כמו להרלי, שאמנם היו מתוכננים לרכישת גרעינים לקראת המשחק של שבת, אבל אני לא כל כך אוהב גרעינים ממילא. אז מה אתה אומר, אולי תמכור לי במקום...?".

לעומתכם, להרלי יש מה לעשות עם המפעל. נפח המכירות שלה בארה"ב נפגע בגלל המשבר הכלכלי אשר הולך וגובר שם, וגם הדרישה העולמית לכלים ספורטיביים בנפחים קטנים יותר, חייבו את היצרן האמריקאי למצוא מענה. כיום, ולמרות העובדה כי תחת קורת הגג של 'הרלי דוידסון' אפשר למצוא גם את המותג 'ביואל', עדיין אין לתאגיד אפשרות לספק מענה הולם לכלים סופר ספורטיביים על תתי הקטגוריות שלהם, או לכלים בנפחים קטנים יחסית.

הרכישה המדוברת אמורה לענות על צרכים אלו, וגם לספק להרלי דריסת רגל רחבה יותר באירופה. המהלך מתוכנן להמשך מספר שבועות, ולפחות בתור התחלה, אין כוונה מוצהרת לוותר על 'קלאודיו' כמנכ"ל, או לשנע את ליבה של החברה ממקומה הנוכחי שבאיטליה. להפך, אפילו דובר בהסכם על תגמולים נוספים ל'קלאודיו' לקראת 2016, אם יעמוד ביעדים שיוכתבו. בהתחשב בסכומים המדוברים, לדעתנו שווה לו להתאמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully