וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדן נגד מגדל

הילה רז

17.7.2008 / 10:30

טוענת כי במשך 5 שנים שילמה 200 מיליון שקל ולאחר שערכה מכרז מצאה שהפרמיות בשוק נמוכות ב-10 מיליון שקל

חברת השכרת הרכב 'אלדן תחבורה' תובעת כ-17 מיליון שקל מחברת הביטוח מגדל. בתביעה שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח תקווה, מציינת אלדן כי ב-2001 התקשרה עם מגדל בהסכם השתתפות ברווחים. לפי ההסכם, תנפיק מגדל תעודות חובה לכלי הרכב של אלדן, והאחרונה תהיה זכאית להשתתפות ברווחים בשני שלבים.

אלדן טוענת כי בהתאם להסכם ההשתתפות ברווחים שנחתם בין החברות, היא היתה זכאית ל-30 אחוז מהרווחים בגין כל פוליסות הביטוח ששולמו באותה שנה. לטענת אלדן, כאשר התכוונה לסיים את הסכם ההשתתפות ברווחים, הודיעה לה מגדל כי תשלם לה את הסכומים המגיעים לה בהתחשבנות הסופית רק אם ההסכם יימשך חמש שנים נוספות.

אלדן, המיוצגת על ידי עו"ד משה בלטר ורענן בר זוהר ממשרד בלטר, גוט, אלוני ושות', מבטחת כלי רכב בביטוח חובה בהיקף שנתי של 40 מיליון שקל, ובחמש שנות ההסכם בין השתיים שילמה למגדל פרמיות ביטוח בהיקף של כ-200 מיליון שקל. החברה מציינת כי במקביל שילמה לה מגדל כ-4.25 מיליון שקל עבור 2004-2006, לאחר חישוב פנימי שערכה חברת הביטוח. זאת, לטענת אלדן, מבלי שהועברו לה מלוא המסמכים שעמדו בבסיס החישוב ומבלי שאלדן הסכימה לדרך החישוב.

לפי התביעה, ב-2006 גילתה אלדן כי סכומי הפרמיה ששילמה למגדל גבוהים בהרבה מהנהוג בשוק, ונודע לה כי מתחרותיה העסקיות משלמות למגדל פרמיות נמוכות באופן ניכר מאלה המשולמות על ידיה. לכן, לטענת אלדן, היא החליטה להפסיק את ביטוחיה אצל מגדל בתום השנה החמישית, ולערוך מכרז בין חברות הביטוח.

לדברי אלדן, היא נעשקה על ידי מגדל בכך ששילמה כ-10 מיליון שקל בשנה יותר ממחירים המקובלים בשוק הביטוח לציי רכב. בנוסף, לדברי אלדן, התברר לה כי בחברות אחרות נהוג לשתף את ציי הרכב בכ-50% מהרווחים. מגדל הפרה את החוזה בין הצדדים, לטענת אלדן, בכך שלא שילמה לה תשלומים המגיעים לה, ועבור ההשתתפות ברווחים היא זכאית לתשלום של 17 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אלדן
  • מגדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully