וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדה אורבנית

ערן טננבאום

17.7.2008 / 17:07

פיאג'ו החלה בשיווק ה-X7, קטנוע בנפח 250 סמ"ק עם מנוע זהב ואופי שובב. יצאנו לטיול מהיר ברחובות העיר

אל תתנו למראה המוזר להטעות אתכם - זו רק הכנף הקדמית שגורמת לכלי להראות מוזר. קצת כאילו שמו אותה שם בתור סוג של בדיחה, או אולי כפועל יוצא מהפסד של המעצב באיזה התערבות מטופשת. בעיננו זה דווקא מוצא חן. זה אמנם לא ממש אורתודוכסי, אבל הגיע הזמן לחידוש, והקטע הזה עם החזית הביזארית עושה את העבודה ברמזורים מצוין.

הפיאג'ו הזה עונה לשם X7, והוא עם מנוע מקורר נוזל בנפח 250 סמ"ק המייצר 22 כ"ס. אם אנחנו כבר בקטע של לנסות להרדים אתכם עם נתונים טכניים, נספר לכם גם שהוא מגיע עם גלגלים בקוטר 14 אינטש מלפנים, ו-13 מאחור. יש לו מכל דלק גדול עם קיבולת של 12 ליטרים, צמד בלמי דיסק, ומשקל לא מבוטל של 160 ק"ג. אם הוא היה בחורה היינו דואגים, אבל לקטנוע בנפח הנ"ל זה בסדר.

המושב נראה מזמין ונוח, אבל מילת המפתח במשפט הזה היא - 'נראה'. בתור התחלה, ה-X7 לא מיועד לרוכבים גבוהים. רוכבים (או רוכבות, כמובן), שמתנשאים לגובה העולה על הממוצע, יגלו מהר מדי כי הברכיים שלהם נתקעות בחופה הקדמית. גם אם דוחפים את הטוסיק עד קצה המושב, כבר בבלימה הראשונה תקבלו תזכורת ל'צפיפותו-כי-רבה'. אפשר להתרגל לזה אבל אותי אישית זה מרגיז. אם הייתי רוצה לשפשף את הברכיים, הייתי לובש את חליפת העור ונוסע עם האופנוע שלי לערד. בנוסף לזה, המושב יושב במין זווית מוזרה כלפי מעלה, שגורמת לתחושה שבכל מצב, יושבים על הקצה שלו. זה לא מזיק לטווחי רכיבה קצרים, אבל אם תכננם לשהות במושב למעלה מ-20 דקות, זה עשוי.

העולז

אבל די תלונות בינתיים, כי ברגע שמניעים את הכלי ומתחילים להתגלגל, מתגלה עולם חדש. המילה הכי מוצלחת לתאר את ה-X7 היא: 'שובב'. זה פשוט כלי עולץ עם מלא שמחת חיים. הוא בורך בהיגוי סופר זריז, ומנוע פשוט נפלא. פתיחת המצערת כמעט מכל מצב תגרום לתאוצה מידית. ומעבר לעובדה שהיא אכן מגיעה מה'ידית', הכוונה היא שהיא פשוט מהירה. בין אם ממצב עמידה ובין עם מכל מהירות שהיא לא תלת ספרתית. מגניב וכיפי.

אם רוב הנסיעה שלכם מרוכזת בעיר, אתם תהיו בעיקר מרוצים ממנו. הוא נעים, סופר זריז, וחוגג על כל החלפת נתיבים או שינוי כיוון. זווית הצידוד של הכידון טובה גם היא ותצטרכו להיות ממש מוכשרים בשביל להצליח להיתקע בדרך לרמזור מאחורי מכוניות, בגלל חוסר יכולת תמרון. נסיעה איטית תדרוש מיומנות מצד הרוכב, שכן חדות ההיגוי של הכלי דורשת תרגול לצורך שמירה על קו רציף במהירות איטית.

הקטנוע הזה מיועד בעיקר לאנשים שאוהבים מנוע - שכן זו הנקודה החזקה ביותר שלו - וכמו שאני מכיר את קהל הרוכבים בארץ, יחידת ההנעה בו צויד הפיאג'ו הזה עשויה להפוך אותו ללהיט. אבל למעשה, המנוע החזק הוא שחושף את נקודות החולשה של הכלי. הצמיגים למשל, עשויים בהחלט לאבד אחיזה בפתיחות מצערת לא זהירות ביציאה מהמקום על משטחים בעלי אחיזה מפוקפקת. בנוסף לזה, גם תחת עומסי הבלימה הם עשויים להפתיע עם נעילות גלגל פתאומיות (מאחור ומלפנים). נמליץ מאוד לרוכבים מתחילים לתרגל בלימות במקום מבודד, לפני שיתפתו לנצל את היכולות המלאות של המנוע.

חרף חולשת הצמיגים לספק את האחיזה לה ייחלנו תחת תאוצות או תאוטות, את הבלמים עצמם אהבנו מאוד. שני המנופים מספקים שפע של רגש, ויכולת בלימה משובחת. רוכבים לא מנוסים ידרשו להקדיש תשומת לב מרובה לתפעולם, על מנת שיוכלו באמת ליהנות ממה שיש להם להציע.

יוצאים קבוע

מחוץ לעיר, מתגלה העולז כבעייתי משהו. התזזיות שנרתמה לצליחת הג'ונגל העירוני בצורה כל כך נעימה, הופכת להיות מדאיגה כשמתקרבים למהירות החוקית על הכבישים הבין עירוניים. עד 100 קמ"ש בערך (אליהם מושך המנוע בקלילות מהפנטת - פשוט לא מתחשק להסתכל על כלום חוץ מעל המחט המטפסת במעלה השעון), המצב סביר. במהירות גבוהה מאותם 100 קמ"ש מוזכרים (ואפשר לראות על השעון גם מספרים כמו 140), התחושה רחוקה מלהיות נעימה. כל פקודת היגוי, גם עדינה וקלילה, מתורגמת דרך זווית המזלג למשהו צורם ולא חלק. בערך כמו להקליט את עצמכם לוחשים משהו, ואז לשים את זה במערכת ב'פול ווליום'. במהירויות הללו הכלי התגלה כרגיש לרוחות מכל סוג, ואם בטעות תוסיפו למשוואה גם פנייה, תקבלו פתאום חשק אז למלמל תוך כדי ההטיה את ברכת הדרך, או את הצורך להתקשר הביתה להגיד לאמא שאתם אוהבים אותה (כל אחד וחשבון הנפש שלו...).

גם מיגון הרוח עושה עבודה סבירה בסך הכל, אבל לא יותר מכך. אם תנסו לרכב עם משקף הקסדה כשהוא במצב פתוח, תגלו שמיגון הרוח של הכלי יוצר מערבולות מהסוג שגורמות לו להסגר באופן אוטומטי. המערבולות המדוברות הן מהסוג המרעיש, בדיוק איפה שממוקם ראש הרוכב, מה שמחזק שוב את הטענה כי קיים חשש סביר שהוא לא מיועד לרוכבים בעלי קומה גבוהה מהממוצעת.

מבולבלים?! גם אנחנו

קודם כל, אנחנו בעד להישאר איתו בעיר, שם הוא מככב ולזה הוא מיועד. בנוסף לזכויותיו שנרשמו כבר, נספר כי הוא מצויד בתא מטען גדול, המכיל בקלות קסדה שלמה, מנעול ומעיל. שתי קסדות מלאות לא יכנסו שם, אבל קסדה מלאה וקסדת חצי בהחלט כן. בנוסף לתא הגדול מתחת למושב מצויד הכלי גם בתא כפפות קטן בחופה הקדמית (אותו לא ניתן לנעול), ופתח תדלוק מרגיז המחייב את פתיחת המושב על מנת לתדלק. לזכותו יאמר כי את המושב ניתן לפתוח בלחיצה על המפתח כשהוא בסוויץ'. עוד ליתרונות העירוניות שלו נוסיף את מרווח הגחון, אשר יקבל ממני בקלות ציון מצוין.

לעומת זאת, העדר רגלית הצד מחייבת לקום מהכלי ולמקם אותו על רגלית האמצע בכל פעם שמשאירים אותו לא מאויש. זה אמנם קצת מרגיז אבל לזכותה של הרגלית יאמר כי למרות משקלו, הוא מזנק עליה בקלילות מופתית. קצת כמו משתתף בתוכנית 'יורדים בגדול' שאחרי חודשים של בדידות קיבל ביקור התייחדות עם אשתו.

בואו נעשה סיכום - יש לנו פה כלי עם מנוע נפלא, בלמים מעולים ואחלה התנהגות עירונית. מצד שני הוא לא מתאים לרוכבים גבוהים, או לרכיבה מחוץ לעיר במהירויות גבוהות. עם תג מחיר של כמעט 29,000 ש"ח, אנחנו יודעים שמי שלא יצפה ממנו לעשות את הדברים מהם המלצנו להימנע, ייהנה ממנו מאוד. מצד שני, אנחנו לא בטוחים שהוא מספק את התמורה הטובה ביותר לכספכם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • פיאג'ו
  • x7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully