וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

95 מיליון שקל מתגלגלים ברחובות

18.7.2008 / 9:00

ארוע נדיר בעולם הרכב: היגואר XJ13 הנחשבת למכונית היקרה בעולם, תצא בסוף השבוע מהמוזיאון לנהיגת ראווה

תושבי ברדפורד ימצאו עצמם במרכזו של אירוע נוסטלגי נדיר בסוף השבוע הקרוב כשעל פניהם תחלוף מכונית ששווייה נאמד ב-14 מיליון פאונד (כ-95 מיליון שקל). היגואר XJ13, מכונית המירוץ שיוצרה עבור מירוצי הלה-מאן, תחלוף על פניהם כשמנוע ה-V12 בנפח 5.0 ליטר מרעיד את גופם ובגלגל ההגה אוחז נהגה משכבר הימים נורמן דיואיס. זה, רגע לפני שריסק את המכונית במסלול MIRA הסמוך לקובנטרי ב-1971 במהירות של 220 קמ"ש, הצליח לקבוע שיא מהירות בהקפת המסלול כשהמחוג נעמד על 260 קמ"ש.

הפיתוח של ה-XJ13 לא ממש היה בראש סדר העדיפויות של היצרן, ולאחר המיזוג עם BMC (בריטיש מוטור קומפני) העסק נדחה ונדחה עד שב-1966 כבר הציגה פורד את ה-GT40. עם ברומטר שכזה, ליגואר XJ13 לא היה ממש מה להציע יותר.
בהתחשב בכך שה XJ13 היא מכונית אב-טיפוס שייצורה חדל לאחר מכונית אחת בלבד, די חריג לראות מוזיאון המוציא נכס כל כך יקר לרחובות העיר. ושלא לומר מאפשר לה לצבור לכלוך וגרגרי אספלט. לדברי מייסד המוזיאון טוני אוקפיי, "חשוב שאנשים מכל העולם שהמוטוריקה זורמת בעורקיהם, יבואו וילמדו על המסורת המפוארת והעשירה של יגואר ואנו מעניקים מתנה אמתית".

האירוע יחל ביום שבת ה-19 ליולי, ויתפרס על פני יומיים כך שאם יש לכם האמצעים, כדאי לתת גיחה ולצפות באגדה מוטורית נעה ברחובות העיר בין המאפיות והמבטים הקפואים. לקנות אותה, כנראה שלא תוכלו.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully