וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילי כתום וחריף

מזל טוב. המאסטרטה, המכונית הראשונה ללאום המקסיקני, מגיעה ללונדון. האם הגרמניות צריכות להתחיל לחשוש?

מקסיקו, להוציא את הטקילה, ידועה בתעשיית הרכב בעיקר כמשטח ייצור למספר יצרניות ובין היתר גם להוצאת מספר דגמים המיועדים אך ורק לשווקים ספציפים. אלא שלאחרונה הציגה תפנית מעניינת - המכונית הראשונה בתולדותיה היא ספורטיבית דו-מושבית שכעת עורכת את הופעת הבכורה האירופית שלה בתערוכת לונדון.

כל מלאכת העיצוב והייצור של ה-MXT, נערכים במקסיקו על יד האחים מסטרטה. יומרנות אולי יש וגם על הנייר הנתונים בהחלט פועלים לטובתה – מנוע עם מגדש 'על' בנפח 2.0 ליטר מפיק 240 כ"ס ו-25.4 קג"מ, משקל של 900 ק"ג תודות לטכנולוגיות מעולם התעופה, 0-100 קמ"ש ב-5 שניות ומהירות מרבית של 241 קמ"ש. ל-MXT גם הנעה אחורית וגיר ידני ועם הפלפל המקסיקני בעצמותיה היא בהחלט מסוג המכוניות שנוכחותה בתערוכה תשאיר את חותמה.

"רצינו ליצור מכונית ספורט מתוחכמת משום שזהו עדיין שטח בתול עבור מקסיקו", אומר דניאל מסטרטה, האיש מאחרי ה-MXT. "חשוב לנו שהקהל יבין שיש לנו את היכולת לייצר מכונית כדוגמת ה-MXT". המסטרטה הלוהטת תענה לצרכים מסויימים עבור נהגים שהרוטב המקומי אינו חריף דיו עבורם, ואם לשפוט על פי התמונות, היא גם תסובב לא מעט ראשים, עם סומבררו או בלי.

הייצור מוגבל בשנה הראשונה ל-80 יחידות ומזמיני ה-MXT בתערוכה יוכלו לקבלה בחודש מאי 2009 בתמורה ל-33 אלף פאונד (כ-220 אלף שקל לפני מס), לאחר שזאת תעבור את כל האישורים הנדרשים. בארצנו, דלת הייצור בתחום תעשיית הרכב, נותר רק לקוות ולחלום שיקום האדם המתאים וילך בדרכי האחים המקסיקנים.

שאלת היום: האם ישנו סיכוי כי גם מישראל תצא מכונית שכזאת ביום מין הימים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully