וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילטון שובר שיוויון

ירון אדרי

20.7.2008 / 17:13

לואיס המילטון מנצח את הגרנד פרי הגרמני ושובר את שיוויון הנקודות בטבלת האליפות. נלסיניו פיקה מסיים שני ומאסה שלישי

מאבק גדול מאוד עמד על הפרק, ערב הזינוק לגרנד פרי הגרמני. עם 48 נקודות, עמדו שלושה נהגים בראש טבלת האליפות. עבור לואיס המילטון (מקלארן), נקודת הפתיחה היתה הטובה ביותר כשזה זינק מעמדת ה'פול פוזישן' ופליפה מאסה (פרארי), כמו בטבלה, צמוד אליו. שותף נוסף לנקודות הוא קימי רייקונן (פרארי), שזינק רק מהמקום ה-6.

כבר עם הזינוק הראה המילטון שליטה, כשבכל הקפה הוא מצליח לפתוח פער של עוד כמה עשיריות שניה על שאר הנהגים. מאחור, מצליח קוביצה מב.מ.וו (שערב המירוץ היה בפיגור של 2 נקודות בלבד משלושת המובילים) שזינק שביעי להתקדם שלושה מקומות על חשבונם של רייקונן, פרננדו אלונסו (רנו) ויארנו טרולי (טויוטה) שזינק רביעי.

הסדר בקרב חבורת החוד נותר על כנו גם לאחר סבב העצירות הראשון כשעד אליו לא נרשמה כל דרמה במירוץ. מספר ההקפות הלך וירד כשמנגד עלתה רמת השיעמום, אלא שההקפה ה-35 שינתה את קצב הדברים. בכניסה אל הישורת הקדמית, התפרק המתלה האחורי בטויוטה של טימו גלוק שניתזה בעוצמה אל הקיר המפריד בין המסלול לפיטס. רסיסי הקארבון שהתעופפו לכל עבר, חייבו את הוצאת מכונית הבטיחות ושינוי האסטרטגיות מצידן של הקבוצות.

בעוד שמרבית הנהגים ניכנסו אל הפיטס, נותר המילטון בחוץ כשהוא מוביל את המירוץ. פינוי המסלול שהוביל לזינוק המחודש, יצר עניין בעיקר בחלק האחורי שם נלחמו רייקונן, אלונסו וסבסטיאן ווטל (טורו רוסו) על המקום השמיני. קרב נוסף בין ותיקי הסבב, רובנס באריקלו (הונדה) ודייויד קולטהארד (רד בול), נגמר כששניהם בחוץ.

עצירת התידלוק החסרה של המילטון הושלמה וזה מצא עצמו במקום החמישי כשלפניו בן קבוצתו הייקי קובלאיינן. העקיפה היתה קלה, עם קצת עזרה של מנהל הקבוצה רון דניס. עקיפה פחות קלה היתה על מאסה, בעיקר כשהמנצח בינהם יזכה בתום המירוץ להוביל את טבלת האליפות. עוד עקף המילטון את נלסיניו פיקה (רנו) שהציג יכולת מרשימה וזכה להוביל את המירוץ. עד לסיום, שייט המילטון בחוד כשמאחור נאלץ מאסה להדוף את ניק היידפלד (ב.מ.וו) שנמצד אליו מאחור. אלוף העולם רייקונן, סיים רק במקום השישי.

סדר סיום וטבלאות הדירוג

גרנד פרי גרמניה, תוצאות סיום:
1. לואיס המילטון - מקלארן
2. נלסיניו פיקה - רנו
3. פליפה מאסה - פרארי
4. ניק היידפלד - ב.מ.וו
5. הייקי קובלאיינן - מקלארן
6. קימי רייקונן - פרארי
7. רוברט קוביצה - ב.מ.וו
8. סבסטיאן ווטל - טורו רוסו

אליפות הנהגים לאחר מירוץ מס' 10:
1. לואיס המילטון, מקלארן - 58 נק'
2. פליפה מאסה, פרארי - 54 נק'
3. קימי רייקונן, פרארי - 51 נק'
4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - 48 נק'
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 41 נק'
6. הייקי קובלאיינן, מקלארן - 28 נק'

אליפות היצרנים לאחר מירוץ מס' 10:
1. פרארי - 105 נק'
2. ב.מ.וו - 89 נק'
3. מקלארן - 86 נק'
4. טויוטה - 25 נק'
5. רד בול - 24 נק'
6. רנו - 23 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully