וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוויק - המשומשת המבוקשת של 2008

דניאל שמיל

22.7.2008 / 13:26

הונדה סיוויק מדיחה את פולקסווגן גולף בקרב על שוק המשומשות. טויוטה לנד קרוזר הוא רכב השטח המבוקש ביותר

הונדה סיוויק היא המכונית המשומשת שעוררה את העניין הרב ביותר בחצי השנה החולפת ופולקסווגן פולו היא המכונית שהכי קל למכור - כך עולה מנתוני סיכום המחצית הראשונה של לוח המכירה המקוון יד 2. הנתון הראשון מבוסס על מספר החיפושים שביצעו הגולשים אחרי הדגם המדובר. אחר הסיוויק חיפשו 2,094,414 במחצית הראשונה. הסיוויק לוקחת את הבכורה מפולקסווגן גולף, שעוררה את העניין הרב ביותר ב-2007. הגולף מסיימת את המחצית הראשונה של 2008 במקום השני, עם התעניינות של 1,711,191 גולשים.

הנתון השני - המכונית שהכי קל למכור - מתבסס על אורך חיי המודעה בלוח. ככל שהמוכר מבקש מהר יותר להסיר את המודעה מהלוח, משמעות הדבר היא שהמכונית נמכרת מהר יותר. הנתון נמדד באחוזים מחלקן של המודעות שהוסרו מהלוח לפני תום תקופת החודש וחצי שהוקצתה להן. נתונים אלה לא מעידים, בהכרח, על הפופולאריות של מכונית, אלא על הביקוש ביחס להיצע. מכונית אשר לא נמכרה בכמויות גדולות כחדשה, אך זוכה לעדנה כמשומשת, יכולה לזכות ליחס ביקוש גבוה. במחצית הראשונה של 2008 הובילה פולקסווגן פולו, עם יחס ביקוש ממוצע של 44%, ובמקום השני, בפער קטן, נמצא טנדר - טויוטה היילקס - אשר זכה ליחס ביקוש ממוצע של 43%.

המשפחתית הקלה ביותר למכירה היא מאזדה לאנטיס, קודמתה של מאזדה 3. יחס הביקוש הממוצע שלה הוא 43%, כאשר במקום השני נמצאת אותה מאזדה 3, עם 36% יחס ביקוש ממוצע.

המכונית המסחרית אשר אחריה חיפשו הגולשים הרבים ביותר היא טויוטה היילקס, עם 313,145 חיפושים במחצית הראשונה של 2008. סיטרואן ברלינגו נמצא במקום השני בפער ניכר מההיילקס, ועליו ביקשו לדעת 135,178 גולשים. עם זאת, במהלך 2008 ניכרת התחזקות בביקוש למסחריות קלות, כדוגמת הברלינגו או הרנו קנגו, על פני טנדרים כמו למשל ההיילקס או המיצובישי מאגנום.

"המהפכה הגיעה מהשוק הפרטי"

רועי שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי ביד 2, מסביר את השינוי: "אולי המהפכה הגיעה מהסקטור הפרטי. עסקים קטנים שקנו פעם טנדרים פתוחים, מעדיפים דגמים חסכוניים יותר בדלק שגם נוחים כרכב למשפחה". מחירי הדלק אולי משפיעים על מכירות המסחריות המשומשות, אולם בביקוש למכוניות קטנות לא ניכר שינוי.

ברשימת רכבי השטח המכונית המבוקשת ביותר היא הטויוטה לנד קרוזר, עם 554,052 חיפושים בחצי השנה האחרונה. הלנד קרוזר הוא גם רכב השטח הקל ביותר למכירה במחצית הראשונה של 2008, עם יחס ביקוש ממוצע של 41%. שגב מסביר כי "בביקוש לרכבי שטח גדולים אתה רואה עונתיות, הדרישה להם הולכת וגדלה לקראת הקיץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully